tag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post811484321085264041..comments2024-01-08T11:46:05.897+01:00Comments on Mazsola és barátai meseszobája: Furcsa Doki kalandja a TeremtővelMazsolahttp://www.blogger.com/profile/06019202287264790872noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-62185861638241215372016-11-12T20:14:30.083+01:002016-11-12T20:14:30.083+01:00https://www.youtube.com/watch?v=-5dDX1FwiQchttps://www.youtube.com/watch?v=-5dDX1FwiQcMazsolahttps://www.blogger.com/profile/06019202287264790872noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-32730296491979768372016-11-12T18:44:12.778+01:002016-11-12T18:44:12.778+01:00https://www.youtube.com/watch?v=LYZD4kX6uFchttps://www.youtube.com/watch?v=LYZD4kX6uFcAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-89552532273974338292016-11-11T13:09:09.484+01:002016-11-11T13:09:09.484+01:00https://www.youtube.com/watch?v=SY4_HO1pNyAhttps://www.youtube.com/watch?v=SY4_HO1pNyAMazsolahttps://www.blogger.com/profile/10763570652802845537noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-19151355501948986542016-11-11T11:21:09.086+01:002016-11-11T11:21:09.086+01:00Azé' vannak még különbségek minkközöttünk urac...Azé' vannak még különbségek minkközöttünk uracsok. <br />Bizony.<br />Pl. a magam résziről biz' nem szaladtam neki ennek a alkotásnak ilyen magasrötü mód. Mi több, a finom, meg nem finom utalásokat is jól nemnagyon vettem észre/érdekeltek. Amíg rá nem mutatott a maga lesőpontyára bloggazdi uram.<br />De.<br />Hogy mit is sugallt nékem a film? <br />Szösz tugya. Tán, hogy a akarás az fontos valami.<br />Az mongyunk lehet érdekelne ideig-óráig, hogy a kelta ősvarázsló néni által bemutatott csillámlós pecsétek a "látványtervezők" agyából pattanttak ki (csakmer' defaszán néznek ki), vagy valamely hagyományban fellelhető-é? Oszt ha igen, akkó vajh mire jók? ;)<br />Deoszt... ha jó belegondolok - így útólag - a herr doktor által azé' bele lett tolva a népek arcába a "két kacsó" többször is. Látványosan, meg remegősen, meg... <i>Tecciktu'ni... a Jobb Kéz útja, meg a Bal Kéz útja.</i><br /><br />Az viszont mán erősen mélyfilozófia, a nagyérdemú jó nagy része számára, hogyhát... Melyik vonal is az üdvös? Úgyértem. A Egó szempontjából, a Változás, meg annak irányítására való hajlam valamelyest megérthető. Mintahogy az is, hogy nem szívesen adná át a gyeplőt a Egynek. Nagy eséllyel azé' mer' nem tanálná magát a Változatlanban. (Meg kissé megenné a penész.)<br />A Egy szempontyából meg... Minek köll feszt izgulni, gyönni-menni, hebrencskedni, mikor minden úgy jó ahogy Most van? <br /><br /><i>Megoszt... Ahogy okos csókák mán párszor megérdeklődték tisztelettel; ha Magadat nem ösmered, akkó a Nagyot/Kicsit hogy a szöszbe akarod megérteni? ;)</i> Quedrahttps://www.blogger.com/profile/01937418625168450983noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-10452844861276976572016-11-11T10:28:31.720+01:002016-11-11T10:28:31.720+01:00Az aki a fenti kérdésre vár választ végső soron po...Az aki a fenti kérdésre vár választ végső soron pont ugyanaz a „sötét erő”, mint amelyik a filmben megfordítja a szerepeket, csak azért hogy minél tovább maradhasson. Nagyon ravasz, mert ezt a technikát nemcsak azon a filmvásznon alkalmazza, hanem kihozza a „kinti” vetítésbe is. Elhiteti magáról, hogy ő a „jó” aki segít leleplezni a „rosszat”, hisz tárgyi és érzelmi intelligenciájánál fogva megláttatja a „gazdával” ezt a teljesen kézenfekvő átverést, Istennel szemben elkövetett lejáratást! Ennél egy fokkal nagyobb átbaszó az, aki elhiteti a többi „kis” átbaszóval, hogy ő már látja az egész átbaszás lényegét és mikéntjét…..és ez így megy a sötét végtelenségig.<br /><br />Nem az a kérdés, hogy mi az igaz és mi az átbaszás…<br />Hanem az hogy „mi ez”?<br />Nézel ki a fejedből, látsz amit látsz, érzel amit érzel….<br />…de miközben így teszel próbáld a gyökerénél megfogni!<br />Mi ez?<br />Pityeszhttps://www.blogger.com/profile/12686551154569496277noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-56311001671564007952016-11-11T08:30:13.021+01:002016-11-11T08:30:13.021+01:00No és a filmet láttátok-é? No és a filmet láttátok-é? Mazsolahttps://www.blogger.com/profile/10763570652802845537noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-10331318760714170832016-11-11T02:03:58.561+01:002016-11-11T02:03:58.561+01:00Igen, a sok meditalas es olvasas utani alapot , am...Igen, a sok meditalas es olvasas utani alapot , amit irsz ismeros es igen utana tortent is valami csak hogy engem legyozott a harcosok harom ellensegebol a masodik.(Bar a harmadik is idoszeru mar :).) Robithttps://www.blogger.com/profile/03998660121227084279noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-31003420651629874432016-11-10T22:27:15.475+01:002016-11-10T22:27:15.475+01:00/nem, nem olvastam az egész könyvet, egy beszélget.../nem, nem olvastam az egész könyvet, egy beszélgetésben jött velem szemben :) - a beszélgetésben később..:/<br />"a megvilágosodás tulajdonképp semmi, egy küszöb. sok sok évnyi olvasgatás és hasztalan meditáció után egyszercsak, mikor felháborodva a szemétbe vágod ezt a sok vallási szarságot, gurukat, mantrákat, fogadalmakat, mindent - merthogy rájösz hogy semmit nem lehet "tenni" - bekattan valami és összeáll a kép, hirtelen megérted hogy az összes beavató dzogcsen meg advaita meg zen szöveg ugyanezt a megfogalmazhatatlan valóságot próbálta elmakogni, hogy nincs személy és nincs világ, hanem minden csupán a tudat "áramlása", a tudat pedig Isten.<br />a világ objektumainak elnevezése, a kategorizálások stb. mind csupán az elme hóbortja. ha hirtelen eldobsz mindent de tényleg MINDENT amit tudsz vagy gondolsz, nem marad semmi csak a tudat és az abban megjelenő folyamatosan kavargó jelenségek.<br />erre az állapotra könnyű rákapni mert tényleg "ánanda", egyfajta boldog-békés beérkezettség-érzés hatja át.<br />igen ám, aztán megcsörren a telefon vagy hozzád szól valaki és azonnal rájösz hogy a személyiséged sokévnyi kondicionáltsága nem múlt el, sőt teljesen automatán bármikor visszaveszi az irányítást.<br />még ez sem lenne baj ha ilyenkor megmaradnál a pártatlan budda szemléletmódban figyelve a személyiséged ténykedéseit, de hidd el, nem tudsz, mert a személyiség szokásai továbbra is ugyanúgy dróton rángatnak mint eddig te pedig azonnal azonosulsz vele és a világ újra "kint" van nem pedig "benned".<br />szóval ezután jön csak a munka nagyrésze: a test-elme teljes újraprogramozása az "új" szemléletmódod vagyis a budda tudatosság szerint. ez pedig éveket is igénybe vehet.<br />vagyis megvilágosodott és megvilágosodott közt elvileg nincs különbség, hisz mindketten megértették hogy nem személyek hanem az EGY valóság, gyakorlatban viszont hatalmas különbség van köztük a budda-tudatállapotban való megszilárdultságban való előrehaladottság szerint (deszép mondat lett, vagyis hogy hány százalékon áll az újraprogramozás " /Vrabik Zoltán/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08153095270158296621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-2672627775862527332016-11-10T22:23:41.229+01:002016-11-10T22:23:41.229+01:0016. A felismerés jelentősége
Mindenki megszabadul...16. A felismerés jelentősége<br /><br />Mindenki megszabadul, aki megtapasztalja, és az ember szellemi képességeitől függetlenül is felismerhető. A vaj benne van a tejben, az olaj a szezámmagban, de csak akkor válik ki, ha kiköpülik, vagy kisajtolják belőle. Ugyanígy, minden lénynek buddha-természete van, de tapasztalatot kell szereznie ahhoz, hogy megvilágosodjon. Így még akár egy pásztorlegény is elérheti a megvilágosodást, aki mit sem tud az elméletről, de közvetlenül tapasztalja a valóságot. Aki a szájában érzi a melasz ízét, annak nem kell, hogy mások meséljenek róla. Még egy vallástudós is tévedésbe eshet, ha ezzel az eggyel nincs tisztában. Kiválóan érthet mind a kilenc ösv<br />ény magyarázatához, de mintha csak egy régi legendát mesélne, amiről nincs saját élménye. A buddhasághoz egy csöppet sem jut k<br />özelebb. Aki ezt az egyet felismeri, azon nyomban megszabadul minden bűnétől és erényétől. Aki viszont nem érti meg, az cselekedjen akármilyen erényt vagy bűnt, csak az alsóbb és felsőbb világok közt kering. <br /><br />Amint az önmagát gondoló tudat üres megismerésként ismeri fel<br />önmagát, minden bűn, erény és haszon megszűnik létezni. Az ürességben sem jónak, sem rossznak nincs helye, mint ahogy nem eredhet forrásvíz a levegőből.<br /><br />E 'Leplezetlen megpillantás által megszabadító' felettébb mélys<br />éges útmutatás a bennetek lakozó értelem közvetlen, leplezetlen meglátására. Ismerkedjetek hát ezzel a természetes értelemmel!<br /><br />TITKOS PECSÉT<br /><br />EMA!<br />E rövidke szöveg, a 'Szembesülés az értelemmel, melynek leplezetlen megpillantása elegendő a megszabaduláshoz', majdani, elkorcsosult nemzedékek számára íródott, és az összes tantrikus tanítás lényegét magába sűríti. Most hirdetem ki, de titkos kincsként földbe rejtem. Találják meg a szerencsések!<br /><br />SZAMAJA GYA GYA GYA<br />E 'Leplezetlen megpillantás által megszabadító'-nak nevezett szöveget, amely közvetlenül szembesít az értelemmel, Padmaszambhava, az oddijánai tanítómester szerezte. Ne vesszen el, amíg a szamszára ki nem ürül!"<br /><br />/"Self-Liberation through Seeing with Naked Awareness by John Myrdhin Reynolds, 1989 and 2000." (Rig-pa ngo-sprod gcer-mthong rang-grol),"Tibeti Halottaskönyv - A bardó útmutatás nagykönyve"/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08153095270158296621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1069805409710842552.post-2599050691278024102016-11-10T22:23:29.407+01:002016-11-10T22:23:29.407+01:00"15. Minden csak tudat
A tudatban felmerülő ..."15. Minden csak tudat<br /><br />A tudatban felmerülő képek egyike sem valós, így mind az enyészeté.<br />A szamszára és a nirvána összes tényleges és lehetséges világa egyedül az önmagát gondoló tudat látomása.<br />Sokszor az a benyomásunk, mintha külső változás menne végbe, holott csak a tudatállapotunk változik meg.<br />Minden az elme látomása tehát.<br />A hatféle élőlény mind a saját látomását tapasztalja.<br />A nem-buddhák az állandóság és megszűnés kettősségét tapasztalják.<br />A kilenc ösvény követői is mind a saját nézetük szerint látják a világot.<br />Mindenki mást lát, ezért mindenkinek más világa van.<br />Mindenki másként fogja fel a világot, és mindenkit a saját ragaszkodása téveszt meg.<br />Aki tudja, hogy minden kép a tudatban van, az megvilágosodott (buddha), aki egyetlen látott képhez sem ragaszkodik.<br />A tapasztalás nem tévedés, csak a megragadás teszi azzá.<br />A megragadó gondolkodás a tudat természetének felismerésével felszabadul magától.<br /><br />Minden tapasztalás tudati tapasztalás, minden kép a tudatban jelenik meg.<br />A látszólag anyagi, élettelen világ is tudat.<br />A látszólag élő, hat létforma képe is tudat.<br />A magasabb létformák, az istenek és emberek látszólagos öröme is tudat.<br />A három alacsonyabb létforma látszólagos szenvedése is tudat.<br />A nem-tudás, az öt mérgező érzelem látszólagos tapasztalása is tudat.<br />Az önmagától felmerülő tudatosság, az értelem tapasztalása is tudat.<br />A nirvána látszólagos kellemes képzete is tudat.<br />Az ördögök és démonok látszólagos akadékoskodása is tudat.<br />Az istenségek és a különleges képességek látszólagos megszerzése is tudat.<br />A tudati tisztaság megtapasztalása is tudat.<br />A képzetmentes, összeszedett elmélyülés is tudat.<br />A színpompás, tárgyi világ látszata is tudat.<br />A semleges, fogalommentes állapot átélése is tudat.<br />Az egy és sok látszólagos elválaszthatatlansága is tudat.<br />A lét és nemlét látszólagos valótlansága is tudat.<br /><br />A tudaton kívül semmi sem létezik.<br />Az önmagát gondoló értelem szüntelenül ontja magából a képeket, mint a tenger a hullámokat, ám azok nem különböznek tőle, hanem felszabadulnak a tudatban.<br />A felmerülő képekre különféle neveket aggatunk, pedig valójában semmi sincs az egy tudaton kívül.<br />Ám az egy is talajtalan, gyökértelen, és sehol sem találhat:<br />Nem látható tárgyként, nem azonosítható semmivel.<br />Nem látható ürességként, lévén értelem és világosság sugárzása.<br />Nem látható külön-külön, lévén világosság és üresség elválaszthatatlansága.<br />Most is a saját tudatunk eleven világossága tesz lehetővé mindent, de ezt nem tudja önmagáról.<br />Bár nincs saját természete, mégis tapasztalható.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08153095270158296621noreply@blogger.com