2013. május 8., szerda

A Látnok




Nem tudom, hogy Solar Kid vagyok-e, vagy sem, mindenesetre a következő eset figyelemreméltó:

Tegnap elmentem ebédelni egy belvárosi kajáldába, ahol 750-ért adnak elfogadható kétfogásos menüt. Az étterem egy tipikus régi belvárosi ház pincéjében van - tudjátok milyen, téglaboltozatos alacsony födém, félhomály, dohos szag - s ráadásul a pince "L" alakban el is fordul, és nekem természetesen sikerült a legbelsőbb sarokban, leghátul leülnöm.

 
(a kép illusztráció)

Falatozás közben azon morfondíroztam, hogy milyen vicces lenne, ha mondjuk - tök mindegy milyen okból - kialudnának a lámpák itt, ahol eleve félhomály van? Elgondolkodtam, vajon milyen reakciókat váltana ki az emberekből a hirtelen támadt sötétség? Magamban mosolyogva arra jutottam, hogy valószínűleg befejezném nyugodtan az ebédet, aztán valami fegyvert (széklábat, recés tompa kést, stb.) szerezve megpróbálnék kijutni az őrjöngő tömegen. Azon is elgondolkodtam, vajon kialakulna-e valami ésszerű menekülési terv vagy vezérelv az emberek között, vagy mindenki mentené az irháját, és pucolna kifelé ahogy csak bír?

Hát mit ad Isten, - és gondolom ezen a ponton már sejthető mi fog történni - két perc múlva kialudtak a lámpák a pincében. Szerintem egyedül én mosolyogtam a vendégek közül, legalábbis az elején - méghozzá azon, hogy most vagy sikerült bevonzanom ezt a hülyeséget, vagy ráhibáztam a közeljövőre - de aztán
elhangzottak tipikus ilyen esetekre szakosodott tréfamesterek beszólásai: "jaj ne, már megint?" és hogy "hol vagytok?!" - melyek jókedvű kuncogást váltottak ki az emberekből. Már csak a "szabad a csók!" hiányzott, de szerencsére ez senkinek nem jutott eszébe. Ezután, - hogy fokozzuk a hangulatot - néhány másodperc múlva, mintha misem történt volna, bejött a belső teret elválasztó ajtón egy újabb vendég tálcával a kezében, és sikerült a legelső székbe jó hangos csattanások és csörömpölések közepette beleütközni - nyomdafestéket nem tűrő kifejezéseket morogva a bajsza alatt -, aminek következtében természetesen kitört az általános röhögés.  Nem volt teljes a sötétség azért, mert jött némi fény a külső helyiségből, de persze az első néhány pillanatban az emberi szemnek még kellett idő az alkalmazkodáshoz.

És tudjátok mi volt a legérdekesebb ebben a kis közjátékban? Az, hogy furcsa módon mindenki a helyén marad... Az, hogy egyáltalán nem úgy reagált a "tömeg" ahogy elképzeltem, vagy ahogy ettől a katasztrófafilmeken felnőtt nemzedéktől "elvárható" lenne, hanem poénra vettük az egészet, és a kis felhördülést követően mindenki nyugodtan folytatta az ebédjét a majdnem teljes fényhiányban. Hiába, a melós ebédideje szent, és nincs az a körülmény, ami megakadályozhatná benne, hogy elfogyassza. :)

 


Az eset mindenesetre mindenképpen pozitív hírértékű számomra, mert úgy tűnik maradt némi humorérzék és összefogás az emberekben, akik nem feltétlenül betojó, vagy vérengző idióták gyülekezete, mint ahogy azt szeretik beállítani egyesek.

A végére egy slusszpoént:
Nem tudom, hogy az MTA-nál vannak-e Látók, vagy Solar Kid-ek, de az biztos, hogy valakinek elgurult a gyógyszere. A következő tételre írtak ki pályázatot:

MTA Természettudományi Kutatóközpont (Folyadékkromatográffal összekapcsolható, elektroporlasztásos és atmoszférikus nyomású kémiai ionizációs ionforrással ellátott, hármas kvadrupol tandem tömegspektrométer beszerzése)

Srácok! Javaslom e helyett inkább menjetek egyet csajozni, bicajozni, vagy sörözni, (vagy mindhármat egyszerre), mert gyanítom, hogy ezzel a kütyüvel ugyan nem juttok közelebb az igazsághoz...
 

16 megjegyzés:

  1. az utóbbi napokban nekem is többször volt olyan érzésem, amiről most irtál (elég volt, ha valaki rámgondolt, mielőtt telefonált volna- név szerint ugrott be többször- olyan hivásoknál is, amelyeket nem vártam, de hozzám közeli emberektől)

    (engem valami más aggaszt.. SYRia.. nem jó kifejezés, hogy aggaszt.. de nem tudom másképp mondani)

    jaés.. ugyan-nehogy leakadj már (sz*ros) 50milla+Áfás játékszeren.. nem az a lényeg.. hanem hogy ki ne vegye a fejét a műszerek közül.. és nehogy használni kezdje az agyát.. azon kivül, amit mondanak neki..

    zplus

    VálaszTörlés
  2. 2005 augusztusában a Bahamáknál kialakuló Katrina (BK) hurrikán idején már a kezdetekkor kialakult a káosz, fosztogattak, raboltak, erőszakot alkalmaztak a népek több héten át.
    Nálunk a mi kis márciusi ciklonunk idején, amely azért egy-két napig valódi káoszt okozott, nem volt ilyen cselekmény, még mutatóban sem. Pedig a hatóság mással volt elfoglalva, úgymond szabad lett volna a vásár.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itthon a hangadók nem akarták feltüzelni az embereket, közvetlenül a hóvihar alatt, fő jellemző a segítségnyújtás mikéntje volt.

      Katrina alatt a hangadók nem a segítésre hangoltak, hanem elővették a fegyvereket, és bandázni kezdtek, szították a reménytelenséget, az elhagyatottság érzését.

      12 é

      Törlés
  3. Az biztos, hogy mostanában gyakoribbak az ilyenek, felébredek egy egyébként nem szokásos időpontban és 2 perc múlva megszólal a telefonom, azt álmodom, hogy egy medencében vagyok, közben felhív valaki, mire felébredek és uszodába hív (pedig nem járok), valaki eszembe jut, hogy mi lehet vele, fél éve nem halottam róla (külföldön él), másnap ott figyel a mail-je, hogy velem mi van :)).

    Szóval vagy megszaporodtak ezek az esetek vagy csak korábban nem "értelmeztem" őket, fel sem tételeztem, hogy lehet valamiféle összefüggés, ezért nem is emlékszem rájuk.

    VálaszTörlés
  4. "A sötétség a fény hiánya"
    A sztori alapján úgy látom maradt abban a pincében némi fény, bár hogy ennek van-e valami köze Hozzád Mazsi, azt csak remélni tudom! :D

    Szerintem ezek az előrejelzések, legyen szó akár találkáról, ismerős felhívásáról, mindennapos eseménynek számítanak itt, melynek oka a közös tudatmezőben keresendő, hiszen minden valamilyen szinten kapcsolatban van mindennel, így ez nem annyira meghökkentő. A jövőbelátás még ha csak két perccel előre az már sokkal érdekesebb szerintem, az már nem csak statiszta szereplői, de forgatókönyv írói "beosztást" is feszeget! :D
    Panka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feszegessed csak nyugodtan Panka néném, én tudom amit tudok, ott voltam! :)

      Törlés
  5. http://www.youtube.com/watch?v=-Xhvs3UsDAs
    Mintha ide illene,bár lenne más is.
    a.n

    VálaszTörlés
  6. "tudom amit tudok, ott voltam!"
    Az egész pont azért volt olyan, amilyen...:-)
    Mindig végiggondolom az általam (is) megélt hasonló helyzeteket, és mindig oda lyukadok ki, hogy ha akkor és ott, én magam nem vagyok abban a tudati/lelki állapotban, amit nyugodtan nevezhetnék a játékban való önfeledt részvételnek, az egész meg sem történt volna.
    Bíztatok mindenkit, aki hasonló 'rendellenességet' tapasztal, hogy próbáljon visszaemlékezni akkori önmagára, az akkori 'kegyelmi állapotára', mert akkor talán közelebb kerül annak megértéséhez - szidhatjuk bárkinek a jó édes anyját - hogy ezt a rendesen leszólt valóságot mi csináljuk olyanra, amilyen...:-)

    mj

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. " ... hogy ezt a rendesen leszólt valóságot mi csináljuk olyanra, amilyen.. "

      Egy darabig én is hasonló véleményen voltam ... aztán rá kellet jönnöm,
      hogy ezt a primitív létezési formát valakik erőszakkal tartják fenn.

      A kulcs az IDŐ.

      Ha nincs elég időnk, akkor a fejlett agyunk ellenére a primitív agytörzsi részünk dominál ... és úgy is viselkedünk, mint az ösztönlények ... = állatok.
      Egyes kutatók szerint az ösztönös énünk jelenleg 80% - ban dominál
      a cselekvéseinkben. Eléggé tragikus, nem ????

      Vagyis egyáltalán nem arról van szó, hogy nem lennénk képesek magasabb szinten
      létezni ... hanem sokkal inkább arról, hogy ezt egyesek nem akarják.
      Aztán ha ezt évezredeken keresztül "gyakoroltatják" velünk, akkor előbb vagy utóbb el is hisszük, hogy ennél többre nem is vagyunk képesek.

      Ö.T.

      Törlés
    2. " ... hogy ezt a rendesen leszólt valóságot mi csináljuk olyanra, amilyen.. "

      Egy darabig én is hasonló véleményen voltam ... aztán rá kellet jönnöm,
      hogy ezt a primitív létezési formát valakik erőszakkal tartják fenn.

      5
      A két megállapítás közöt nincs ellentmondás, sőt tökéletes megfogalmazása helyzetünknek.
      Ezt a primitív létezési formát valakik erőszakkal tartják fenn, úgy, hogy velünk, általunk hozatják létre, egyedül KÉPtelenek rá.

      "Aztán ha ezt évezredeken keresztül "gyakoroltatják" velünk, akkor előbb vagy utóbb el is hisszük, hogy ennél többre nem is vagyunk képesek."
      Most jött el az ideje, hogy tovább ne higgyük el.:)

      Törlés
  7. Zplus.....Alakulnak a dolgok szépen Szyria ügyben:

    http://hungarian.ruvr.ru/2013_05_07/Iranban-onkenteseket-toboroznak-a-sz-riai-haboruhoz/ + komment/Szeszák/

    A nemrég itt is emlegetett Stephen Hawking is bojkottál...vagy megint csak eszköz?
    https://www.facebook.com/elismerjuk.palesztinat

    Tulok remeke ismét:

    http://hungarianrealnews.com/news.php

    ....és hát bilibe lóg a kezük, jó lesz felébredniük: "Somos todos palestinos", azaz "mindannyian palesztinok vagyunk"

    http://szeszak.hu/Comment/Kommentarok/A%20palesztin%20ut/A%20palesztin%20ut.htm

    LilaOrgona

    VálaszTörlés
  8. Azért nagyjából látható volt előre, hogy "ki" lesz a következő célpont.
    Most éppen Sír-IA.

    (ha nagyon szívtelen lennék, azt mondanám szarok rá, hogy az asszírok utódai meg a zsidók ontják egymás vérét, elvégre szemiták mindannyian, csak az a probléma, hogy ez az egész nem valami helyi konfliktus, hanem egy nagyszabású globális terv egyik eleme, melynek végcélját nagyjából látjuk: Palesztina->Irak->Pakisztán->Afganisztán->Egyiptom->Szíria->Irán->Kína->Oroszország->Föld - ez persze "csak" a materialista vonala a tervnek. A spirituális vonal pedig a vérengzés állandósításában rejlik - ezeknek folyamatosan fenn kell tartani a vérontást, tök mindegy hol és kikkel - ez élteti őket.)

    (de mindez füstbe ment terv szerintem, lejárt az idejük)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a legdurvább vicc, amit olvastam, az a sivatag oroszlánja mese volt mr.szül.9/11ÚRról.. az emberek elfelejtik, hogy Gonosz oroszlánok is vannak.. de sok a hiéna is..
      http://youtu.be/VyAKW2oixuw

      Törlés
    2. https://en.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad
      a hiénákról.. inkább nem..

      Törlés