(olvasómtól...)
(tendencia, folyamat, igaz Dr. Cocteau? hová is vezet ez?)
"Ma már nem nyílik tágra a szemünk a meglepetéstől, ha a tartózkodási helyünktől függően kapunk ajánlatokat mobilunkra, de attól sem ver gyorsabban a szívünk, ha a Facebookon olyan témában találkozunk hirdetésekkel, amilyen oldalakat azt megelőzően nézegettünk, és akkor sem ver ki bennünket a víz, ha olyan hirdetések jönnek velünk szembe különböző weboldalakon, amely termékre korábban rágugliztunk. Biometriával foglalkozó szakértők szerint viszont pont ilyen jelek elemzésével hamarosan azt is tudni fogja a hirdető, hogy mikor vagyunk mentálisan a legoptimálisabb állapotban az ajánlat befogadásához.
(tendencia, folyamat, igaz Dr. Cocteau? hová is vezet ez?)
"Ma már nem nyílik tágra a szemünk a meglepetéstől, ha a tartózkodási helyünktől függően kapunk ajánlatokat mobilunkra, de attól sem ver gyorsabban a szívünk, ha a Facebookon olyan témában találkozunk hirdetésekkel, amilyen oldalakat azt megelőzően nézegettünk, és akkor sem ver ki bennünket a víz, ha olyan hirdetések jönnek velünk szembe különböző weboldalakon, amely termékre korábban rágugliztunk. Biometriával foglalkozó szakértők szerint viszont pont ilyen jelek elemzésével hamarosan azt is tudni fogja a hirdető, hogy mikor vagyunk mentálisan a legoptimálisabb állapotban az ajánlat befogadásához.
A viselhető technológiáké a jövő.
Sokan már most is orwelli világot
vizionálnak, mert a Google vagy a Facebook folyamatosan figyeli, mire
kattintunk, mire keresünk, milyen oldalakat nézünk, és annak megfelelő
hirdetéseket tol az arcunkba. Az ő legrosszabb rémálmuk következhet be,
ha valóra vállnak Cavan Canavan (egy mozgáskövetési technológiákkal
foglalkozó cég, a FocusMotion társalapítója) jóslatai.
Az okosórák kezdenek egyre inkább elterjedni, különböző vezeték nélküli
technológiákkal okostelefonhoz csatlakoztatott fitnesskarkötők váltak
egyre inkább mindennapos viseletté. Ha akarjuk, életjeleink figyelésével
okostelefonunk megmondja egészségesen aludtunk-e.
A szakértők a viselhető technológiák
robbanásszerű fejlődésével számolnak már a jövő évben is, ami az
eszközökbe épített biometrikus érzékelők további elterjedését is
segíteni fogja. Ezekhez az érzékelő rendszerekhez azonban azok
fejlesztői és gyártói ma még nem engednek hozzáférést harmadik félnek.
Pedig ha kinyitnák azokat alkalmazásfejlesztők, webfejlesztők felé,
óriási lehetőségek nyílnának meg a hirdetések testreszabhatósága előtt,
megteremtve ezzel a biometrikus marketinget.
A különböző eszközökbe épített biometrikus érzékelők egyelőre csak az edzésterveinkhez szolgáltatnak adatokat, vagy az egészségi állapotunkról adnak információkat azzal, hogy figyelik a szívverésünket, véroxigén szintünket, vércukorszintünket, testhőmérsékletünket és még ki tudja, mit, pedig ezekből a jelekből mentális állapotunkra, egy-egy ingerre adott érzelmi reakciónkra is lehet következtetni, mintha egy hazugságvizsgáló gépre lennénk kapcsolva. A GPS-nek, az újlenyomat azonosításnak és az internethasználatunk elemzésének köszönhetően a hirdetők ma már pontosan tudják, hogy ki, mit, mikor és hol néz, kattint, olvas, használ, de nem sokára azt is tudják, hogy közben mit érzünk, mire gondolunk.
Fókuszcsopot helyett stressz-szint-mérés
Képzeljük csak el, micsoda eszköz kerülne mondjuk a Netflix kezébe, ha az érzékelők segítségével rögtön tudná, tetszik-e nekünk a film, amit éppen nézünk. Vagy a Bónusz Brigád azonnal láthatná, melyik kuponajánlata tetszett a legjobban vagy pont ellenkezőleg, melyiket utáltuk a legjobban. Ennél persze szofisztikáltabb módon is használhatja a hirdető a biometriai adatainkat. Például egy wellness szálloda akkor tesz nekünk egy ellenállhatatlan ajánlatot, amikor életjeleink alapján úgy tűnik, túl stresszesek vagyunk vagy egyszerűen csak elfáradtunk a munkában. Esetleg csak az ajánlat melletti érvelést alakítják mentális állapotunknak megfelelően.
De a kutatók munkája is egyszerűbb lehet. Könnyebben juthatnak kutatási eredményekhez mondjuk egy reklám tetszéséről, mintha órákig tartó és kétséges megbízhatóságú fókuszcsoportos technikával próbálnák kicsalogatni a hirdetők megregulázásának lehetőségétől megrészegült résztvevőktől. Sőt egy új mozifilm tesztvetítés is eredményesebb lehet ezeknek a technológiáknak a használatával.
A tinderezés is más lesz.
Persze az alkalmazásfejlesztők
fantáziájában is bízhatunk. Biztosak lehetünk abban, hogy nagyon gyorsan
rengeteg különböző hasznos, vagy haszontalan, de vicces applikáció fog
megjelenni, amelyek működése az érzelmi állapotunkról szerzett
információkon alapszik. Eljöhet például az a pillanat, amikor egy
randiappban, mint egy továbbfejlesztett Tinderben az ellenkező nemű
felhasználó fotójának megjelenésekor tapasztalt érzelmi reakciótól függ,
lesz-e belőle szex
románc. Ugyanakkor bármilyen alkalmazás nélkül is izgalmas lehetőségek
nyílhatnak meg a biometrikus adatok civil felhasználásával. Gondoljunk
csak egy randira, ahol a felek előzetesen megegyeznek abban, hogy utána
megmutatják egymásnak a találka alatti érzelmi reakcióikra vonatkozó
adatokat.
Ha tovább megyünk a víziógyártásban, azt sem tarthatjuk futurisztikus képzelgésnek, hogy cégek kifejezetten azért jönnek létre, hogy megvédjenek minket a rosszkor érkező ajánlatoktól. Amikor éppen agylöbböt kapunk a főnökünk újabb okosságától, nyilván a hátunk közepére kívánjuk az aktuális csodaszóval aposztrofált, szirupos amerikai családdal dúsított mosószerreklámot, de esetleg örömmel vennénk egy ránk szabott álláshirdetést.
Akár a facebookos like értelme is elveszhet, hiszen egy-egy poszt kapcsán annál sokkal bonyolultabb és nem utolsó sorban őszintébb érzelmi reakciók válhatnak publikussá, de ilyen módon a blogok írói is kaphatnak a legádázabb trollok „tollából” született cikizést megszégyenítő kegyetlen kritikákat."
Forrás: http://media20.blog.hu/2015/01/12/a_szivveresunk_adja_el_a_hirdeteseket
Kapcsolódó:
http://mazsolameseszoba.blogspot.hu/2013/04/meddig-menjunk-el-technologia.html
Kapcsolódó:
http://mazsolameseszoba.blogspot.hu/2013/04/meddig-menjunk-el-technologia.html
Blablabla... XXI. sz-i technológiai fejlődés... blablabla... a megvalósult jövő... blabla...
VálaszTörlésDe az írás azért érdekes. Lenne... ha a kis fejem nem úgy működne, hogy:
Böngészés -> hirdetés észlelése -> lag -> hm... mintha megin' valami gyökér reklámot láttam vóna...
Viszont. Ha a technika elterjed legalább lesz aki fogja tudni, hogy épp mire gondolok. Pl. fo... közönségesódal bámulás közben.
Nopersze... a fentebb levetített vízijó a emberek nagyrészét mifelénk úgysenem fogja érdemben befolyásolni. Merhogy... nem tugya megvenni ezt a sok okos érzékelős kütyüt.
Éspersze... nem is kötelező ám ezeket használni. ;)
(A "hirdetés" rövid i-vel írandó. Bocs.)
VálaszTörlés*Richie Gecko*
Nem, csak a "Kiegyezés" óta. Előtte hosszú í-vel írták, mivel a szó gyöke a "hír".
Törlés"Helyesírásunkkal elsődlegesen törekszünk követni a magyar gyökökből összefűzött szavaink értelmét. Ígyekszünk elkerülni minden olyan elválasztást, mely széthasítja a gyököket, és így elhomályosítja szavaink mélyebb értelmét. Ezért sorvégi szóelválasztásaink sokszor eltérnek a hivatalos szabályoktól. Így két sorral feljebb „elhomályosítja” szavunkat úgy választottuk el, hogy a „homály” gyök ép maradt.
Eme elv más helyesírási szabályokra is vonatkozik. Például „k” betűvel írjuk a „lélekzik” szót, mert a „lélek”-ből ered és nem „léleg”-ből; az „észszerű” szóban nem olvasztjuk egybe a két gyök két egymástól teljesen független „sz” betűjét. Röviden: ősi gyökeink felélesztése, megóvása alapvető irányelvünk, melyet más helyesírási szempontok követnek. Hosszú „í”-vel írjuk nem csak a „bír” a „hív” a „tíz” és a „nyíl” gyökszavakat, hanem származékait is (pl. bírtokos, hívatalnok, évtízedek, nyílatkozik); s hosszú „ú”-val az „úr” az „úgy” származékait is (pl. úralom, úgyan)."
"Ha már sem ösztönszerűen, sem tudatosan nem alkalmazzuk gyökrendszerünket, akkor elsorvad és visszafejlődik az egész nyelv. E korcsulási folyamat régen elkezdődött és jelenleg gyorsuló ütemben halad. Minden ma élő magyarra, magyarul beszélő közösségre hárul az a felelősség, hogy e folyamatot megállítsa, megfordítsa, vagyis gyökrendszerünket megértse, újra tudatosítsa és tudatosan alkalmazza nyelvhasználatában."
Molnos Angéla: Szent és sérthetetlen (Debrecen – 2000.)
Értem, és így el is fogadom!
VálaszTörlés*Richie Gecko*
Helyes. :)
TörlésÉs így tovább:
víz - vízes
tűz - tűzes
...
Ugyanakkor a rendszer még jelenlegi állapotában is tökéletlen.
VálaszTörlésKét különböző tanfolyammal kapcsolatban keresgéltem a múltban.
Még mindig ebben a két témában ajánlgat, pedig mindkét témában végül elvégeztem a tanfolyamot.
Ha olyan okos, akkó azt mé nem tudja, hogy elvégeztem, mi?
:)
Üdv,
Niki
Ja, csak úgy van vele (a rendszer), hogy ha korábban érdekelt, akkor lehet több bőrt is le tud húzni rólad. :)
TörlésDe nem kell aggódni, biztos vagyok benne, hogy folyamatosan fejlesztik a rendszert, sokan dolgoznak rajta, hogy még tökéletesebben kiszolgálja a... kiket is?
"A Fehér Ház közleménye szerint Barack Obama és David Cameron megállapodott, hogy fokozza együttműködését a kibernetikai biztonság területén, egyebek között a kétoldalú információcsere intenzívebbé tételével, közös védelmi gyakorlatokkal, a jelfelderítéssel foglakozó szolgálatok egy közös "kibernetikai sejtjének" létrehozásával, a biztonsági szabványok összehangolásával, valamint az adott szakterületre vonatkozó kutatás és az azzal kapcsolatos képzés támogatásával.
Kérdésekre válaszolva a két vezető a nemzetbiztonság és az internetes magánszféra sérthetetlensége közötti egyensúly kérdésével kapcsolatban kitért arra is, hogy a biztonsági szerveknek feltétlenül meg kell őrizniük törvényes képességüket a szélsőséges csoportok világhálón való fellelésére. Több informatikai szolgáltató ugyanis az amerikai adatmegfigyelési botrányt követően feltörhetetlen kommunikációs kódot kíván biztosítani ügyfelei számára."
We Are the Borg. You Will be Assimilated. Resistance is Futile.
VálaszTörlés:)
:(
Niki
(Az is csak elterelő hadművelet, hogy itt rám szól a rendszer, hogy bizonyítsam be egy kattintással, hogy nem vagyok robot.... Persze. :))