2017. október 21., szombat

Egy kicsit... Mindenből



Vannak, akik egy bizonyos dologban nagyon jók, valamihez nagyon értenek. Specialisták.
Én másmilyen vagyok. Én sok dologhoz értek... egy kicsit...

Egy kicsit tudok építeni
...házat
...tetőt
...kapcsolatot
...s álmot is ha kell...
Egy kicsit tudok rajzolni
...képregényt
...portrét
...otthont
...s mindent ami tetszik...
Egy kicsit tudok zenélni
...szerezni
...szerkeszteni
...hangszerelni
...s énekelni is ha kell...
Egy kicsit tudok írni
...történetet
...gondolatot
...mesét is ha megadatik
...s verset is ha úgy adódik...
Egy kicsit tudok kertészkedni
...termeszteni
...metszeni
...füvet nyírni
...s bármit, amit kell...
Egy kicsit tudok asztaloskodni
...bútort építeni
...fúrni-faragni
...csiszolni
...s festeni is ha kell...
Egy kicsit értek a programozáshoz
...a weboldalakhoz
...a hardverekhez
...a szoftverekhez 
...s a warezhez is ha kell...
Egy kicsit értek a művészethez
...a filmekhez
...a dalokhoz
...a megfagyott zenéhez
...s az írott szóhoz is ha kell...
Egy kicsit bírok a házimunkával
...a porszívóval
...az ágyakkal
...a szivacsokkal
...s a ruhákkal is ha kell...
Egy kicsit értek a sporthoz
...a vízben
...a labdával
...az ütővel
...s a TV előtt is ha kell...
Egy kicsit értek a játékokhoz
...taktikázni
...lövöldözni
...csatát nyerni
...s pályát is szerkeszteni ha kell...
Egy kicsit tudok vezetni
...autót
...kerékpárt
...csónakot
...s csapatot is ha kell...
Egy kicsit bírom a munkát
...a terhelést
...a nyomást
...a pörgést
...s végkimerülésig is ha kell...
Egy kicsit bírom a társaságot
...a pálinkát
...a pókert
...a poént
...s a kritikát is ha kell...
Egy kicsit tudok kreatívkodni
...kosarat fonni
...rajzolni
...legózni
...s bármit, ami átáramlik rajtam...
Egy kicsit tudok tanulni
...tantárgyat
...nyelveket
...új dolgokat
...s türelmet is ha kell...
Egy kicsit tudok szeretni
...apaként
...férjként
...barátként
...s idegenként is, ha kell...
Egy kicsit mindenből
...értem én
...teszem én
...vagyok én
tán nem is én vagyok mindezen 'én'?
Nem is sorolom tovább, bár
...tudnám még
...bírnám még
...lehetne még
...de ehelyett inkább: 
Köszönöm, hogy mindez lehetek én
...hogy mindez kibomlott bennem
...hogy mindez kisugárzott belőlem
...s hogy mindezt én is végigélhettem
VELED
ÁLTALAD
BENNED




78 megjegyzés:

  1. A nyíló Világ Virág.

    Ősi intelem MAG-OM-nak is:
    https://www.youtube.com/watch?v=HwK_4eW-BhA
    (Kár a viszhangért...)

    Minden esetre Káli asszonyság és pribékjei (no meg a fél-elemeink...) mindent megtesznek, hogy ezt a Virágot tovább álmodjuk. Ami lehet, nem is olyan nagy baj, mert mindennek eljön a MAGa ideje... :)

    Egy (nekem) új szösszenet (Atyánk arcáról nem megfeledkezve):
    https://www.youtube.com/watch?v=RWJDWzF3i0c&feature=youtu.be&t=120

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
  2. Az Óceán vízcseppeket szokott útjára engedni MAGából. A vízcseppek sorsuk szerint útra kelnek. (Érthetően az út a vízcseppek nézőpontjából hosszú, az Óceán nézőpontjából rövid.) Mikor eljön az ideje, a vízcseppek visszatérnek az Óceánba és viszik magukkal az Óceánból kinőtt sok-sok felfedeznivalót. A vízcseppek végül ismét EGYlényegűvé válnak az Óceánnal.
    Azonos-e a vízcsepp az Óceánnal?

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem azonosnak azonos, de nem egyenlő vele.

      Törlés
    2. "De hát mi is a tenger, ha nem cseppek sokasága?"

      Törlés
    3. Akkor lényegében 1-et értünk, azon eltéréssel, hogy egy földhöz ragadt szűz-szűz elménél a nem egyenlő, nem azonos.
      (De nem tudom jól megfogalmazni, csak körülírni...) :)

      Szép Napot!

      Törlés
  3. Trükkök és Tükrök

    A tökéletes trükk (The Prestige):
    https://www.youtube.com/watch?v=XB_9sDT_7wE

    „Minden bűvész trükk három részből, más szóval mozzanatból áll:
    - Az első rész neve: Ígéret.
    - A második részt úgy hívják: Fordulat. Keressük a titkot, de nem találjuk, mert nem a valóságot akarjuk, hanem az illúziót.
    - A harmadik rész: Jutalom.”

    A trükkök jól mutatják, hogy az elme könnyen becsapható, befolyásolható. Az ígéret és a fordulat elviszi az érzékelést a lényegről, kibillent a középpontból. A ”jutalom” végül mindenkinek érdemei szerint...

    Az ősök még jól ismerték az elme kiszolgáltatottságát, melynek működése nagyban függ a leszületések időpontjától, az aktuális csillag és bolygó állásoktól, a Hold és a Nap rendkívüli hatásaitól, az időjárástól (a napsütéses órák számától, a szél/szellem hatásaitól), a megnyilvánult és megnyilvánulatlan világ tükröződéseitől, és nem utolsó sorban az elme mögött megbújó/működő lélek minőségétől/fejlettségétől.

    Világunkban semmi sem történik véletlenül (A mai értelemben vett véletlenek nincsenek, csak szó szerint értelmezve: nem vélt dolgok léteznek.), mert a dolgok kölcsönhatásban vannak egymással, akár fizikai, akár szellemi értelemben. (Fizika: Hatás-ellenhatás.) A történések és hatások tudatosan és tudat alatt az elmében dolgozódnak fel, osztályozódnak, fiókozódnak, majd visszahatva (elfogadás vagy vita formájában) tükröződnek. Az elme különféle hatásoknak kitett, működése ezért alap esetben nem a lényegi képet érzékeli (kapja és adja), korlátolt működése során vetületeket képes csak befogadni, majd a befogadás minőségétől függően visszatükrözni. Mikor két szembenálló tükör közé állunk (vita) középpontból egy-egy képet kapunk, de más-más vetületet, mikor kimozdulunk a középpontból, a képek megsokszorozódnak és eltorzulnak. Az elme tükre a GONDolatok , vagyis a GONDok világa.

    A lelki működés viszont tiszta, furdalástól mentes, isteni, ezért GONDtalan.

    folyt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ősi Méd vallást Zurvan-nak hívták. Ez magyarul annyit jelent: Az Úr Van (Lásd: Marton Veronika). A Van Isten vallás lényege az elfogadás volt, a sorssal való megbékélés, mert a dolgok lényegileg előre elrendelve VAN-nak. (Ezért láthatták őseink előre korunk el rovarosodását.) Ezt az utat járva, az elme kínjait háttérbe szorítva, könnyebb lehetett eljutni az elme feletti lényegi működésig: „Lelkiismeretünk aranytükréig”, a tiszta VAN-ig. Az elfogadás és a hozzá köthető lemondás jó ellenszere az elmebajos tükröződéseknek, egészen addig, amíg valami rosszabb át nem veszi a helyét. (A Gresham-Kopernikusz törvény kimondja, hogy ha egy gazdasági rendszerben kétféle pénznem van forgalomban, a rosszabbik fogja kiszorítani a jobbat (értékállóbbat) a forgalomból.) A naiv elfogadás szerencsére még mai is része a magyarság működésének, nem véletlen, hogy napjainkban ahol csak tudnak, tollas hátúnak, vagy direkten hülyének néznek minket.

      A lelki-szellemi romlás nagyon felgyorsult, folyamatosan érkeznek az újabb és újabb „jól hangzó” eszmék, melyek a mocskot a „jól hangzó” elemekkel összekeverve (sokszor izmusokba csomagolva) viszik a világot egyre lejjebb és lejjebb. Mára ezek az erők, amit csak tudtak kiirtottak és felfaltak, lefedték és lerontották a teljes lelki-szellemi-gazdasági-politikai „világot”, de leginkább a saját világukat/virágukat. (Mondhatnánk - ahogy szokták sugallni -, hogy a világot saját képükre alakították, de olyan paradox módon nincs, mert az elirigylés, a birtoklási vágy, az öncélú hatalmi sóvárgás nem saját kép, hanem az Istentelen emberek kínja.)

      A nagy zajban a helyes utat megtalálni nagyon nehéz, a sorssal való megbékélés, a naiv elfogadás, egy jó ideje sajnos már nem megoldás (Tisztelet a kivételeknek!), akkor sem, ha szerencsére ez a működés még tudat alatt lényünk része. Az elmére ható trükkök túlságosan agyafúrtak, és a lényegi elsődleges hatások már régen a háttérbe szorultak a sok káprázat miatt (A csillagos ÉG ma már jószerivel nem is látható, a belső hangok alig hallhatóak…), ma már szinte semmi sem az, aminek látszik, aminek láttatni akarják, vagyis a csomagolást fogyasztjuk és nem a lény-eget. Az Ő-szinteség eltűnőben van, a felelŐsÉG helyét a kiskapuk, a magyar-ÁZATOK és a fecsegés világa vette át, ilyen körülmények között a naiv elfogadás könnyen kétséges moralizálásba fordulhat, ami lényegét vesztve belezuhan a béna belenyugvások korrupt világába. (Te sem vagy jobb… Inkább szemet húnyok, mert az okos enged… Nem én tettem, így a kezem tiszta… Benne is ugyanaz a Teremt-Ő tapasztal… Ő is Isten teremtménye… Nem keresem a bajt, ezért engem sem érhet… Bla-Bla-Bla, Bla-Bla-Bla …) Az isteni ilyenkor szinte megnyilvánulatlan marad, helyzete a csendhez közelít. (Az isteni nem összekeverendő azzal, hogy minden Isten által létezik/létezhet!) Ilyen időkben talán a legjobb, ha tetteink gyümölcséről lemondva (amit kapunk azt elfogadva), próbáljuk meg tenni a dolgainkat lehetőleg az elhívásaink, a hívatásaink (a lélek vezetése) szerint.

      folyt.

      Törlés
    2. Manapság a belső hangok vezérelte lelki utak helyett egyre nagyobb divatja van a szellemi ígéreteknek, ami már a kezdetekkor is Istenkét pozíCIONálja a kivagyi szemlélődőt. Mivel az ígérgető bűvészek nem szégyenlősek, ezért szinte az összes ősi tanítás irányzatai között találnak az ígéreteikhez illeszkedő mézes madzagot. A nagy probléma ezekkel az összeollózott szellemi irányzatokkal, hogy az összes, amivel eddig találkoztam (a sokszor használható tanítások alatt) a lényegét tekintve üres lufi. Megkapargatva a „jól hangzó” felszínt, a sajátos módon kitépkedett gyökerek mellett üres fecsegést találunk, „szellemi” pozíCIONálást, és vélhetően az elmaradó valódi sikerek kompenzálása érdekében egy jó adag fekete mágiát. Az ígéret és illúzió ezen formájának könnyű felülni, egyrészt mert valódi, de nagyon nehezen járható (korunk zajos világában szinte járhatatlan) út van mögötte, másrészt mert a környező világ lesajnálásával viszonylag gyors „sikerrel” emel a látszat szintjén a fölé. (A lélek és női minőségek leuralását hirdető tanaikat rendkívül problémásnak tartom!)

      folyt.

      Törlés
    3. Sri Aurobindo a lelki és szellemi utakról így tanít:
      „Ahhoz, hogy a mentális keresést élő spirituális élménnyé alakítsuk, az első lépés, hogy gyakoroljuk a tudat összpontosítását. Az átlagos emberi elme felszíni tevékenysége eltakarja az Önvalót. Ám a felszín mögött van egy másik rejtett tudat, amelyben megismerhetjük az Önvalót, valamint a természet mélyebb és átfogóbb igazságait. Koncentráció kérdése, hogy elcsöndesítsük elménket és elkezdjünk belül élni. A felszínitől különböző, valódi tudatunknak két központja van: az egyik a szívben (nem a fizikai szívben, hanem a mellkas közepén található szívközpontban), a másik a fejben. A szívben történő összpontosítás megnyit belül, és ha követjük e belső megnyílást és mélyre ásunk, tudatossá válunk pszichikus lényünkről, az egyénben található isteni részről. Ha leleplezzük e lényt, akkor elkezd előjönni, hogy átvegye a természet irányítását, hogy az Igazság, az Isteni felé fordítsa a természetet és annak mozgásait, és hogy lehívja a magasabb rendűt. Elhozza a jelenlét tudatát, a Legmagasabbnak szenteli a lényt, valamint meghív a természetünkbe egy hatalmasabb Erőt és Tudatot, amelyek felettünk várakoznak. Az első út, ha a szívközpontban összpontosítunk, felajánlva magunkat az Isteninek, törekszünk e belső megnyílásra és a szívben megjelenő jelenlétre. Ha ezt meg tudjuk tenni, az a természetes kezdet, hiszen az így elért eredmény sokkal egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi az utat, mintha a másik lehetőséget választanánk.
      A másik lehetőség a fejben, a mentális központban történő összpontosítás. Ha ez elcsöndesíti a felszíni elmét, megnyit egy belső, kiterjedtebb és mélyebb elmét, amely sokkal alkalmasabb spirituális élmény és tudás fogadására. Amikor azonban ez az összpontosítás megtörtént, meg kell nyitni a csöndes mentális tudatot afelé, ami az elme fölött van. Egy idő után lehet érezni, hogy a tudat felfelé emelkedik, és meghaladja a fedőt, amely oly sokáig a testben tartotta. Végül talál egy pontot a fej felett, ahol felszabadul a végtelenbe. Itt kapcsolatba lép az egyetemes Énnel, az Isteni Békével, Fénnyel, Erővel, Tudással, Boldogsággal, belép és ő is azzá válik, valamint érzi, hogy e dolgok alászállnak a természetbe. A koncentráció másik útja a fejben történő összpontosítás azzal a törekvéssel, hogy lecsöndesítsük az elmét, és megvalósítsuk az Önvalót és az Istenit. Fontos azonban észben tartani, hogy a tudat fejben történő összpontosítása csak felkészülés arra, hogy a tudat felszálljon a felső központba; máskülönben rabul ejthet saját elménk és annak élményei, vagy legjobb esetben a fenti Igazság visszatükröződését érhetjük el, ahelyett, hogy felemelkednénk a spirituális transzcendenciába, hogy ott élhessünk. „

      Pál apostol:
      „Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem.”
      Olvasatomban, ez azt adja, hogy amíg az elmében élünk, addig nem láthatunk tisztán, viszont amilyen szinten át tudjuk adni a látást és a vezetést a lelki középpontnak, olyan szinten leszünk képesek meglátni és lehozni a lényeget, az istenit, vagyis a VAN feletti VAN-t.

      Szép Napot!

      Törlés
    4. A tükrök tükröződtek/trükköződtek, ezért eljött az ideje a további mellé ültetéseknek, ígéreteknek és fiókoknak. :)

      Nietzsche:
      "Hová lett Isten? Mit cselekedtünk? Talán bizony fenékig ittuk a tengert? Miféle spongya volt, amellyel eltöröltük köröskörül a teljes horizontot? Hogyan bírhattuk eltörölni ezt az örökké mozdulatlan vonalat, minden addigi vonal és mérték vissza-vonatkozását, amelyre az élet összes addigi építőmestere alapozott, amely nélkül - úgy tűnt - egyáltalán nincs perspektíva, nincs rend, nincs építkezés? Mi magunk állunk-e még a lábunkon vajon? Nem zuhanunk-e egyre? Éspedig mintegy lefelé, visszafelé, oldalra, minden irányba? Nem vetettük-e vállunkra a végtelen teret, mint valami jeges légből varrt kabátot? És nem veszítettünk-e el minden nehézkedési erőt, mivel számunkra nincs többé se fönt, se alant? És hogyha élünk még, és magunkba isszuk a fényt, látszólag ugyanúgy, ahogy mindig is éltünk, nem kihunyt csillagrendszerek szikrázó fénye alatt-e? Még nem látjuk halálunkat, nem látjuk hamvainkat, ez pedig félrevezet bennünket és elhiteti vélünk, hogy mi magunk vagyunk a fény meg az élet - pedig csak régi, korábbi, fényes életünktől, a valaha volt emberiségtől meg a valaha volt Istentől való parázsló sugarak azok, amik még mindig elhatolnak hozzánk - idő kell a fénynek is, idő kell a halálnak meg a hamvaknak is! És végezetül, élők és világlók, akik vagyunk, mindannyian: világító képességünkkel hogyan is áll a helyzet? elmúlt nemzedékekével összevetve? Több-e vajon, mint a hamuszürke fény, amely a megvilágított Földről verődik a Holdra?"

      Törlés
    5. Abhinavagupta GÍtárthasamgara: Srí Bhagavad Gítá (Összegzés)

      „OK ÉS OKOZAT VISZONYÁNAK TEÓRIÁJA
      Az indiai bölcseletnek két főbb teóriája van az ok és az okozat viszonyáról: a samkhyakövetői által hirdetett sadkáryaváda, valamint az asadkáryaváda, amit a nyáya hirdet. A két iskola vitájának lényege az, hogy vajon az okozat a létezés vagy a nemlétezés állapotában van-e megteremtése előtt. Másszóval vajon az okozat iherens módon létezik-e okában (sadkáryaváda), avagy a nemtlétből lép a létezésbe (asadkáryaváda).
      Általánosságban szólva a kasmíri shaivizmus álláspontja ebben a kérdéseben látszatra megegyezik a samkhyáéval. Ez azért van, mert a kasmíri shaivizmus szerint az okozatok világa – vagyis a teljes univerzum – megnyilvánulatlan formájában már megteremtése előtt létezik a teremtő tudatában. Azonban a két iskola felfogása jelentős különbséget mutat. A saiva gondolkozók két alapvető hibát találnak a samkhya teóriájában. Az első az, hogy ok és okozat viszonyának samkhya felfogása – miszerint az identitas cum differentia (tadátmya) relációjában léteznek – nem igazolható logikailag. azért nem, mert az ok és az okozat, például a mag és a fa nem létezhet egyidőben. A samkhya másik hibája az, hogy nem tudja magyarázni, hogyan lépnek az okozatok a létezésbe a prakritból, mely szerintük teljesen passzív (jada). A saiva gondolkodók ezért saját teóriával álltak elő. Azzal érvelnek, hogy a teremtés teljessége az abszolút tudat megnyilvánulása, amelyet az icchásákti, azaz a teremtő isteni akarat hoz mozgásba. Így amikor a fazekas valamilyen edényt létrehoz, ugyanez – a tudattal azonos – icchasakti működik a fazekas révén, aki szintén ugyanazon tudat része. Továbbá ugyanaz a tudat a forrása az edénykészítéshez felhasznált eszközöknek is, mint az edény elkészítéséhez szükséges anyagoknak. Következésképpen ez az iskola azt mondja, hogy az ok és az okozat is végső soron ama legmagasabb tudat okozatai, aki/ami a végső okot jelenti.

      CORPUS HERMETICUM

      „Azzal kezdem előadásomat, hogy segítségül hívom Istent, a mindenség Urát, Alkotóját és Atyját, aki körülveszi a kozmoszt. Ő a mindenség, aki EGY, és az EGY, aki a mindenség. Mert az összes létező teljessége EGY, és az Egyben van, de nem azért, mert az EGY megkettőzi önmagát, hanem mert e kettő EGYséget alkot…Tehát szükségképpen miden EGY, ha létezik egyáltalán EGY – ami létezik is és soha nem szűnik meg EGYnek lenni -, hogy a teljesség ne bomoljon fel.
      Az intelligibilis kozmosz Istentől függ, a látható kozmosz az intelligibilistől, a Nap az intelligibilis és az érzékelhető kozmoszon keresztül Istentől nyeri a jót, amely szétárad mindenütt…
      Mindenek Atyja Isten, alkotójuk a Nap, a kozmosz pedig az alkotás eszköze. Az eget az intelligibilis szubsztancia irányítja, az ég az isteneket, a daimónok pedig, akik az istenek alatt vannak, az embereket irányítják. Ez az istenek és daimónok seregének rendje.
      Közvetítésükkel alkot meg Isten mindent önmaga számára, és minden része Istennek. De ha minden része Istennek, akkor minden Isten, mert miközben megalkot mindent, önmagát alkotja meg. Alkotásának sosem szakad vége, mivel ő maga szüntelen. És ahogyan Istennek nincs vége, így az ő alkotásának sincs sem kezdete, sem vége.”

      Szép Napot!
      (folyt. köv.)

      Törlés
    6. VEDÁNTA-SÚTRA

      A fölszabadult lélek egyesülése Istennel

      A legfőbb világosságba jutó lélek nem különül el ettől a fénytől, szinte beleolvad ebbe a világosságba, amit az írások is alátámasztanak: „Miként a hömpölygő folyam belevész az óceánba, elveszti nevét és formáját, úgy a megnevezésektől és a formáktól mentes bölcs a mindenkinél hatalmasabb isteni Személyhez jut” (Mund. 3.2.8)
      Az írások a felszabadulás négy válfaját említik: Bebocsátás Isten birodalmába (sálokya), isteni dicsőség, rang, pozíció elnyerése (sársti), az Úr közelségének elnyerése (sámipya) és meghitt egyesülés (sáyujya).
      A lelki világban élő felszabadult lelkek hármas kötésben élnek Istennel:
      1 . Isten birodalmában élnek, ami azonos az Úrral.
      2. Az Úr a szívükben lakozik, akiről egy pillanatra sem feledkeznek meg.
      3. Külsőleg is együtt vannak imádott Istenükel.
      A folyók példája nem támogatja a teljes azonosulás, eggyé válás doktrináját. A felszabadult lélek meghitt együttlétet élvez Istennel, mégsem válik azonossá vele. Ha két korsó vizet összeöntünk, utána már csak egy korsó vízről beszélünk, mégis ismerjük a két víz különbségét. Ha ez nem így volna, akkor a víz mennyisége nem gyarapodna az összeöntés után.

      A fölszabadult lélek szabadsága

      Az Úr kegye folytán a fölszabadult lélek akarata mindig beteljesedik, Urán kívül nincs más irányítója. Közvetlenül isteni fennhatóság alá kerül. Az akarat érvényesülése a lélek sajátja, ami mégis a Legfőbb Személy meditatív elgondolása eredményeként nyilvánul meg. A lélek a Legfőbb parányi „részecskéje”, működése és boldogsága teljességgel az Úrtól függ.

      Szép Napot!
      (folyt. köv.)

      Törlés
    7. HAMVAS: SCIENTIA SACRA 1.

      Európában azt hiszik, a Véda azt tanítja, hogy a megváltás a tudás. Ez a hit olyan ostoba és lapos, mint a tudomány, amely terjeszti. Tudásról szó sincs. A vidja nem tudást jelent, hanem éberséget. "Az út máshová vezet, mint a tudás vagy nemtudás." - "Aki tudja, hogy tudás és tudatlanság, mindkettő elégtelen, és e kettős felismeréssel lépi át a halált, csak az halhatatlan." A tudás nem vált meg. Egyedül az éberség. Mert mi a megváltás? Nem egyéb, mint az individuális Ént levetni és univerzális személlyé lenni. Nem egyéb, mint a zárt életből kilépni és a nyílt létbe felemelkedni. Nem egyéb, mint az álmos kábaságból a valóságban felébredni.
      Az éberség megértéséhez vezet utolsó és dönt lépés a következő: a Véda alapszava az atman. Az atman az individuális lélekkel szemben az egyetemes lélek. Az emberi Énnel szemben az isteni Én. Ez a lélek és Én az, aki minden lényben él, aki "ez nem más, mint az", és "ez vagy te". Ez a lét-lélek, az egyetemes, időn és téren túl levő örök, halhatatlan szellem-én. Az atman olyan szoros kapcsolatban áll az éberséggel, hogy a Véda nem egy helyen Ébernek mondja. Ő az Éber. Az atman az örök isteni lélek, aki nem született és nem hal meg, a mindenütt jelenvaló, mindent tudó, mindent látó lélek, maga az Éber. És amikor az ember kicsiny, zárt egyéni Énjéből kilép és a nyílt létben elkezd látni tudni, ez az atmanban való részesedés nem lehet soha erőfeszítés vagy tanulás vagy szorgalom vagy akarat eredménye.
      "Csak az éri el, akit maga kiválasztott", mondja a Katha-upanisád. Semmiféle aszkétikus gyakorlat, jóga, tudás, morális fegyelem, bűntelenség még csak nyomába sem ér. Az éberség az atmannal, az isteni lélekkel való azonosulás, az atman kegyelme.

      Szép Napot!
      (folyt. köv.)

      Törlés
    8. MAGYAR ADORJÁN: A LELKIISMERET ARANYTÜKRE

      A lelkiismeret nem más, mint a lélek és az önmagam fogalmak egyesülése, ami egy másik én gondolatát hozza létre, amely másik én, mivel testnélküli, tisztán szellemi valami: tehát fennköltebb, nemesebb, istenibb, tehát jobb, mint a testi én. Mivel pedig a lélek vagy szellem Édesatyánk, a Nap adománya (a Napból származó „isteni szikra”), ennél fogva a lelkiismeret szava is tulajdonképpen a Napisten, azaz Édesatyánk szava. Így lett tehát a tükör a lelkiismeret, azaz a másik, nemesebb és jelképe, és maradott még az után is, hogy az ember a tükröződés jelenségét már meg tudta magyarázni.
      A kerek aranytükör a Nap ábrázolata is, úgy a benne megjelenő arcunkkal ez egyúttal a Napisten, azaz Édesatyánk arcát is jelentette, mivelhogy az ősi természetvallási, valamint a mai népfölfogás szerint is a gyermek és a rá többnyire hasonlító szülője, azaz tehát a fiú és édesapja, egymással tulajdonképpen azonosak. Fiúban az édesapa (leányban az édesanya) él tovább, viszont az édesapa élete mintegy a fiú megelőző életét képezi, ami szerint tehát az önmagam-édesapa-fiú fogalma őseink gondolataiban azonosult.
      Ősvallásunk Napistene az igazi, önzetlen és szerető édesatya eszményi mintaképe volt. Ő örökkön örökké csüggedetlenül küzd érettünk, ragyogó sugaraival verve vissza a világűrből mindenfelől reánk törni és bennünket, valamint egész Földünket is elnyelni akaró halálos Sötétséget és Hidegséget vagyis a Halált magát, amelyet őshitregéinkben (mitoszainkban) két rettentő kígyóval, sárkánnyal avagy gonosz boszorkánnyal jelképeztek. Ő, a Napatya, küzd érettünk, harcol, miként a szerető édesatya önfeláldozóan küzd szeretteiért, gyermekeiért, családjáért, gyermekei és neje életéért, jövőjéért a mindenfelől reájuk törő ellenséges Idegen ellen. És ő, az Áldott Nap, ahogy a Napot népünk máig is nevezi még, miként az igazi édesapa, nem tud különbséget tenni jó és igaz, rossz és hűtlen, sőt őt meg is tagadó gyermekei között. Mindnyájunk életéért egyaránt harcol, és mindnyájunkra egyaránt árasztja éltető sugarait, melegét, világosságát, de tőlünk soha semmit ezért nem kér, nem követel, nem vár.

      Őseink táltosai erkölcsi tanítása egyik sarkalatos pontja, sőt legfőbb alapja tehát ez volt:
      Aki lelkiismerete szavára hallgat, azt soha el nem némítja, az soha az igaz útról le nem tér. Az ember tévedhet, lehet önző, pártos, részrehajló; az írott malaszt, a szabályok lehetnek tévesek és a változó viszonyok, körülmények folytán elavulhatnak. Ami néhány századdal, avagy ezredévvel ezelőtt helyes és szükséges volt, az ma lehet helytelen és káros. Egyetlen tanítás, egyetlen törvény van, amely örökké igaz marad, amely az adott körülményekhez alkalmazkodik: az élő lelkiismeret, amely sohasem avul el, mint az írás és sohasem téved, sohasem pártos, mint az ember. A lelkiismeret, isteni szózat, és aki erre hallgat, bűnös sohasem lesz.

      A kerek aranytükör a Napra hasonlít, amiért őseink a Nap jelképének is tekintették, de mivel a tükör nekünk arcunkat megmutatja s ezért a tükröt arcunk, hajunk, külsőnk, azaz testünk gondozásához használjuk, ugyanúgy a nem anyagi, hanem lelki tükröt, azaz a lelkiismeretet, lelkünk gondozásához kell használnunk. A Nap, azaz a Napisten, és a lelki tükör, egymással a legszorosabb eszmei összefüggésben vannak, mivel a lelkiismeret szava nem más, mint a Napisten szava. Vagyis: amit a Lelkiismeret Aranytükre mond: az Édesatyánk, a Napisten tanítása. Ha szavát követjük: a helyes útról le sohasem térendünk, nem „tévedünk el” s az életben boldogok, nyugodtak és megelégedettek leszünk. Ez volt magyar őseink erkölcsi és vallási fölfogásának legfőbb alapja. Amely oly nemes és fennkölt fölfogás, hogy megismerése őseink iránt nem csupán a legmélyebb tiszteletet kell ébresszen, de amit ma is követendő példának kell tekintenünk.

      Szép Napot!

      Törlés
    9. :)

      Üdvözöljük a lélek tükörképei kiállításon!
      Tárlatunkon a lélek és a többszörös tükröződés összjátékával olyan élményt kívánunk nyújtani, amely megmutatja, hogy az érzékelések milyen könnyen becsaphatók. Reméljük kiállításunk segítségével egy kicsit jobban megismerhető a világ, továbbá reméljük, hogy így majd ön is jobban el tud merülni a lélek rejtelmeiben!

      https://www.youtube.com/watch?v=ElZ9y6l9KhI&feature=youtu.be&t=155

      Ön a lélek tükörképe kiállítás végére ért...

      Szép Napot!

      Törlés
    10. No, meg igen...
      https://www.youtube.com/watch?v=SevL0CL2AbM

      Szép Napot!

      Törlés
    11. Köszi!

      A trükkös filmet nemrég láttam, "jó" volt, tetszett. Főleg a katakombás rész.

      Ez az egyveleg nem annyira tetszik, túl szomorú, viszont a lányok nagyon szépen énekelnek, különösen a Szilvi. :)

      Törlés
    12. Akkor ellensúlyozom egy kis happyvel:
      https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs
      És egy másikkal is:
      https://www.youtube.com/watch?v=JjQmcTiRgvY
      ;)

      Szép Napot!

      Törlés
    13. Ahogy "én" szeretem (1:23:37-től), majd az élet fricskája:

      https://videa.hu/videok/film-animacio/egy-gesa-emlekiratai-teljes-film-2005-arthur-golden-regenyebol-gQxkTJgOOXFqXGZ8

      Szép Napot!

      Törlés
    14. Alakul - alakul....:

      http://magiatraditionalis.blog.hu/2017/02/05/elokeszulet_es_korrekcio_a_magikus_muveletekhez

      de még nem az igazi...
      https://www.youtube.com/watch?v=a7Sd909VoKo

      Szép Napot!

      Törlés
    15. Fekete mágia thradíCION módra:
      Bevezetés a mágiába
      UR csoport; Spritus Imperator: Dr. László András

      „Jó, ha az a fiatal lány, akit a testetlen lények meglátására és a velük való kommunikációra használsz, szűz. Ha megmarad – és nem csupán anatómiailag – a szüzesség állapota, a szubtilis erők egy csoportja nem esik át azon a módosuláson, polarizáción és kiüresedésen, amely a közönséges egyesülés szexuális cselekménye révén következik be, úgyhogy a szüzek nagyobb tisztasága és intenzitása következtében könnyebb ezeket az erőket a beavatási gyakorlat irányába koncentrálni. Olykor nők helyett 7 és 14 év közötti kisfiúkat használnak: ebben az életkorban főként azok az alakító és egy nagyon energikus állapotba való belenövést előidéző szubtilis erők vannak túlsúlyban, amelyeket még nem módosított a serdülők szenvedéllyel és érzelmekkel telített életének vulgáris kénje.
      A fiatal nőt elő kell készíteni… Csak azzal törődünk, hogy minden értelemben és alaposan nyitottá és befogadóvá tegyük, vagyishogy legnagyobb mértékben a Mercurius princípiumot vonjuk ki, és magasztaljuk fel; hogy a nő le tudja győzni a teljes elhagyatástól való félelmét.
      Szükséges megteremteni a gyakorlat számára alkalmas környezetet, amelyet lehetőleg vidéken, vagy elszigetelt földalatti helyen válasszunk ki, ahol nagy csend uralkodik, és biztos benne, hogy senki sem zavarhat meg.”

      És a Spiritus Imperator Magisert a fekete mágia elnevezés helytelen használata(?) zavarja, miközben a "sikerek" érdekében támogatja az ártatlan gyermekek felhasználását, vagy máskor a befogadó Anya megerőszakolását...

      "Angol" nyelvű publikáció, amit a google automatikusan tükör fordít:
      http://magiatraditionalis.blog.hu/2017/12/10/andras_laszlo_magic_and_realization

      Szép Napot!

      Törlés
    16. Bevezetés a modern mágiába.
      https://www.youtube.com/watch?v=kHASyCE5iyE
      Normális ember nem esik hasra a Dr. előtt.

      doktordoktor

      Törlés
    17. https://www.youtube.com/watch?v=VvGOHCv6_dk

      Szép Napot!

      Törlés
  4. Mazsola

    Tudhasadásos állapotba kerültem. Mikor MAGomra kattintok a munkádat az "én" blogomként jeleníti meg, ami így nem igaz, mert az a blog a te gyermeked.

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Új bejegyzés?

      Mazsola élsz még?

      Törlés
    2. Miért kellene új bejegyzés? Nem írtam még eleget? :)

      Élek még.

      Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

      Törlés
  5. ...s énekelni is ha kell... azért kíváncsi lennék a -Tavaszi szél vizet áraszt....-ra,az előadásodban ,mondjuk a youtubon mp3-ban.
    Akár..hangszerel...ni...ve általad.
    Egyszerűen,minden csicsa nélkül.
    https://www.youtube.com/watch?v=BoqSYM4ZS-E
    Pár könnyű lépés,mint ebben.Mégis magával ragadóan.t.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld meg egyszer ráénekelni a Tavaszi szél dallamára a Himnuszt. Sokkal jobb mint az Erkel változat. :)

      Törlés
  6. ..és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.t.

    VálaszTörlés
  7. Ainyahita Gyöngyei

    Ainyahita, mintegy álmaiba merülve állt ottan, s midőn hirtelen indíttatva érzé magát szemeinek felnyitására, ott látta a hatalmas Spenta Mainyus (Szent Szellem) hírnököt. Ennek mögötte állt a sötét „éji-árnyék”, nyugtalanul mozgolódva, s a föld ábrázatára rémképeket vetve, iszonyatos látvánnyal, de Ainyahita ismerte ezen jelenségek fontosságát. Ő tudta, hogy ahol a jó gondolat megjelenik, ott annak ellenpárja, az ellentmondó mindig kész legsürgősebben kérdéseit előtárni, hogy az emberek gondolatait megzavarja, s őket kivonszolja az elégedetlenségnek, és a végtelen kísértéseknek a csatamezőire.

    ...

    Ainyahita, mondá Spenta Mainyus, a te fáradozásaid följegyeztettek, s szándékaid emlékezetben tartatnak. Áldott vagy te a te nemes fáradozásaidért. De gondold meg, törvény és rend van minden teremtés számára és semmi sem foglalhat helyet az örök tervekben, ami ne egyezne össze az Úr akaratával, akinek törvénye szentség. Te az Úrnak szentelted a te szereteted, mivel Mazda virágára fordítottad teljes figyelmedet, és olyan nagyon, hogy buzgalmad túl buzgalommá nőtt. A te óhajod az volt, az Úrnak tetszeni, még más kötelességek rovására is.

    ...

    Teljesítsd kötelességed a kötelesség iránti szeretetből, s nem a tárgy iránti szeretetből, akkor a te szereteted kedves lesz az Úr színe előtt. A mennyben nem létezik szeretés, sem szerettetés, hanem kötelességteljesítés, az Úr akarata szerint való engedelmesség által, s ez az Ő akarata egyedül a szentség törvénye, és e szentség minden jók közül a legjobb.

    ...

    Tehát az van megállapítva, töprengett Ainyahita, miszerint a teremtés tervben minden dolog jó legyen, míg azoknak fejlődés által még jobb helyzetbe kell törekedniük az ő végzetük nevében.
    Hogy van hát az, hogy kellemetlenségek tűnnek fel, és szomorú bánat mutatkozik, ha csak egy szellem, egy gondolat, egy Isten létezik?
    Ainyahita, te mennynek gyöngye, a földnek diadémja, fontold és gondold meg jól a te elmédben azt, miszerint valóban csak Egy létezik, akinek joga van uralkodni.
    A teremtés folyamán az Intelligencia individuálissá lesz, a kaotikus szubsztancia elválasztódás, elkülönülés, és sokszorozódás által kollektívvá lesz.
    Mindenütt, hol az ilyen kollektív állapot nem találja meg az individuális Intelligencia harmonikus őserejét, ott ez az Intelligencia igyekszik a fejlődés útján kiegyenlíteni az esetleges hiányokat. A sok fejlődési jelenség által kollektív formának oly bősége és sokfélesége támad, hogy ez a kollektív forma a tündökléstől elvakultan, magának a fény forrásának tartja az Intelligencia által Ő reá reflektált sugarakat és így megkísérli, magát önállóvá tenni, és kezét a Főhatalom trónja után nyújtani.
    Az ilyen fellázadás a különböző sugár központokat harcra izgatja föl, melyek aztán együttesen a Fő hatalomra törekszenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De miért nem vet véget Isten minden harcnak, melyek csak bajokra és romlásra, gyűlöletre és vérontásra vezetnek, s a menny, s föld birodalmát elpusztítják?
      Ainyahita, te a születés vizeinek s az újjászületésnek megtestesülése, elfelejtetted azt,miszerint, ha az Úristen annak véget is vetne, ami jelenség, akkor Ő a szubsztanciális erőknek minden hatását meg kellene semmisítse és minden alkotást be kellene szüntessen? Ami jelenség, az csak fejlődés általáll fönn, és az a legvégső eszköz magasabb képességek elérésére.
      De miért kelljen ennek a Gonosznak, aki a földön lévő emberiségnek a szerencséje és öröme ellen van, engedéllyel bírnia, hogy sokak és mindenki fölött gyakorolja a hatalmát, ha néki nincsen valósága, nincs uralma a térben és az időre van korlátozva?
      Őnéki magának nincs hatalma, azonban, a fejlődésfolyamatok, mivel ezek a materiel világban mindig megismétlődnek, az egyformát oda csalogatják, s amennyiben azok az ilyen állapotokat támogatják, ők egy hatalmat alkotnak, mely romlásra vezet.
      Az ember az ő megfelelő fejlődési állapotaival maga teremti magának az ellentétes állapotokat azáltal, hogy ő megmarad abban az állapotban, amelyben ő a világra jött, s azt gondolja, miszerint ő már elérte a dolgok célját, azonban ő ez által az Ő saját természetének a törvényeit félretolja.
      Ilyen módon ő az álmodozásnak, s az illúziónak egy állapotát teremti meg az időlegesen megtapadva, egy olyan állapotot, mely az örök tervekkel szembe helyezkedik, és a magasabb képességekre való előrehaladást föltartóztatja.
      Ő, akinek a földön ama nagy végzet megadatott, hogy az ő igényét a legutóbb teremtett dolgokkal szemben felmutassa, vagyis hogy a dolgot ott kezdje, ahol Isten szövetségesei azt abbahagyták, és hogy a pusztákat paradicsommá változtassa. Ő követi a kollektivizmusra való vonzalmát, mielőtt Ő az Ő fejlődésében az individualizmus fokozatán átjutott volna.
      Akkor aztán démoni törvények következnek erőszakkal, míg végül a gyermekeknek a gyermekei ama sötét órákban fogantatnak, amikor az árnyékok meghosszabbodnak, és az árnyék, aki a végtelennek az oltárát az ő felhőfátylával beborítja a szellem és az értelem fénye elől, behatol az emberi nembe és romlást teremt.
      De miért nem vet Isten az Úr annak véget? Kérdi Ainyahita, az áldott.
      S a jó gondolat válaszolt mondván: Ainyahita, Ő, azt nem teheti. Részvétből nem szabad tennie. Ha Ő azt megtenné, akkor az egész teremtés semmivé összeroppanna s a romok közepette, Isten az Úr tönkre menne. Mazda teremtései pedig tökéletesek, s a szövetségeseinek a munkája kibírja az örökkévalóságot.
      Igen, én azt jól értem! De hát ne legyünk mi, akik nemesebb óhajokkal táplálunk, ne legyünk mi megkímélve a démonok támadásától?
      S a jó Gondolat így válaszolt: Amennyiben mi a szövetséget megtartjuk, s a mi gondolatainkat távol tartjuk a világi emberek ideáljaitól, s véleményétől akkor mi teljesen mentesek vagyunk a szenvedéstől, és a Gonosznak nincs hatalma fölöttünk.
      Maga a gonosz, az nem személyiség, az egy állapot, egy fázis, mely helyt állani, és magát tudtul adni, csak az eredményért való idő előtti küzdelem által képes, melyet nem a tudat vezet.

      Szép Napot!

      Törlés
    2. Mani(ám...)
      (manicheus legenda)

      Az igaz embernek, aki leszállt a Sötétség birodalmába, a Fényhon küldöttének az a feladata, hogy megmentse a szétszóródott fényrészecskéket, és kitépje őket a démonok hatalmából. Amikor a Sötétség hercege meglátta, hogy a saját világát is a fény munkálkodása szervezi, elhatározta, hogy bezárja az eredendő Lélekrészecskéket egy olyan teremtménybe, melynek ő lesz a királya, hogy a küldött ne tudja megmenteni. Ezért megteremtette a földi embert, Ádámot. Azután utánozta a Nagy Építőmestert, és kettéosztotta Ádámot egy férfira és egy nőre, a Naphoz és a Holdhoz hasonlóan. Ezért az ember teste eredetileg arra hivatott, hogy bebörtönözze a Fényt, és hogy általa biztosíthatja a szabadulás lehetőségét, mivel így sűrűsödik benne a fény a legjobban.


      Máni Gyöngyhimnusza:

      Az Élő Szellem
      mint a gyöngyöt
      a tenger mélyéből,
      kiemeli az Eredeti Embert
      a küzdelmekből.


      Törlés
    3. Ainyahita Gyöngyei 2.:

      A földön azért vagyok, hogy azt műveljem,
      S a pusztákat paradicsommá fejlesszem,
      Melyben Isten és az Ő Szövetségesei
      Méltóképpen lakozhassanak.

      ...

      Ainyahita suttogá a jó Szellemhez: Azonban képtelen vagyok megérteni az emberiségben való ellenségeskedést, mikor az ember arra van kijelölve, hogy az Intelligenciának a gyújtópontja legyen, és szubsztancia legyen Isten, és a természet között.
      És a rendkívül gyöngéd, kedves hang válaszolt, mondván: Ainyahita, te mennyek gyöngye, s földnek diadémja! Az ember, a földön még nem az, ami kell, hogy legyen. Ha ő a talentumait és ismereteit nem a föld megváltására használja föl, akkor ő a szövetséget megbontotta, s a szerződés ellen bűnt követ el, mivel képességeit és erőit Mazda terveivel szemben fejti ki.

      ...

      Angró Mainyus:

      Én és a társaim csak olyanokat vehetünk birtokunkba a kinyilatkozott világban, akik minket szívesen látnak, s ezek által valósítjuk mi meg az ő önző ösztönbeli részüket.

      ...

      Valóban te áldott vagy Ainyahita, hogy te az éterikus birodalmakban magad nem tekinted Ő vele egyenlőnek, hogy aztán lebukjál, s el légy szakítva, de akkor te nem is voltál soha Mazda Úristen jelenlétében, néked nem volt alkalmad az Ő bizalmát elárulni, s ezen okból te őszinte kívánságot mutatsz föl az iránt, hogy néha - néha az Ő jelenlétébe jussál. Én, s az én társaim az Ő szemei előtt valának a napok kezdetén, azonban mi nem becsültük meg a mi szerencsénket, s a kötelék miatt, mely minket összefűzött, elfelejtettük azt, hogy Néki tisztelettel kell adóznunk, akinek tisztelet jár…
      (Angró Mainyus: a rossz princípium, a rossz ok, Ő teremt minden rossz dolgot)

      Szép Napot!

      Törlés
    4. https://m.youtube.com/watch?v=GMsfSab5zPc

      Törlés
    5. Ez a fajta Buda/Butaizmus sajnos jól ismert:
      https://www.youtube.com/watch?v=b7zOw2diQlg

      Van az úgy, hogy a válasz előbb érkezik, mint a kérdés:
      "Ne adjátok azt, a mi szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket."
      Időnként mégis érdemes...

      Ainyahita bővebben (magyarul: Anya hit) :
      http://mazdaznan.eu/hu/mazdaznan/ainyahita

      Szép Napot!

      Törlés
    6. Hamvas: Patmosz II.-III.

      Ha a káosz a kozmoszon áttör és azt felbontja, ez az, amit démoninak neveznek. A felfordulás áttörése a renden. A bőszültség áttörése a derűn. A démoni az önmagához való konok ragaszkodás akarata, amely a nyílt értelem világosságán átsugárzik. A hideg sötétség, amely a fény melegét elhomályosítja és megdermeszti. Démoninak lenni annyi, mint áldozatra képtelennek lenni, mint nem tudni belátni, megérteni, engedni, adni, szelídnek lenni, békében élni. Annyi, mint feldúltnak és zaklatottnak maradni a primordiális káosz éjszakájában. A démon az, amikor a jégpokol sötét érői meg nem fékezetten a kozmosz rendjén keresztül törnek. Amikor valaki az önmagához való görcsöt nem tudja felrobbantani, és az ember elrejtőzve elsüllyedt, és zavaros mélységben marad. A sötét düh, amelyet nem váltottak át világossággá. Ez a kemény és keserű és feldúlt inferno, amely a fény világából önmagát kizárta.

      ...

      Ha a korrupttá vált ember, ahelyett, hogy olyan lenne, mint a gyermek, az intakt léttel szembefordul, és azt megrontja, úgy hívják, hogy démonizmus. A démonizmus nem morális, nem pszichológiai, nem egzisztenciális, hanem ontológiai kategória, mert a létezést magát, intakt vagy korrupt voltában érinti. A szembefordulás sohasem történik tudatosan, de sohasem történik hozzájárulás nélkül. Sugalmazásra. De a sugalmazás már maga démoni. Nem tudatosság vagy tudattalanság, hanem tisztaság vagy tisztátalanság kérdése. A démonizmust feladni annyi, mint az intakt léttel való szembenállást felszámolni, és a lét eredeti iránya felé visszafordulni (metanoia). A démoni ember középpontja az Én, de nem önzésből, a démoni ember nem szereti önmagát, hanem önmagára sóvár. Úgy érzi, hogy megrövidítették, kevesebb jut neki, s ezért annál többet kezd követelni. Miért nem elég neki? Mindig éhes. Mert nincs idillje. Az életrontás nem ösztön, hanem düh és őrület. Megrontja azt, amire szomjazik, és összetöri azt, amit el akar érni. Ez a démoni. A démonizmusra sem pszichológia, sem biológia, sem fiziológia, sem morál nem érvényes. A bűncselekmény és az őrjöngés sajátságos keveréke, a matematikai valószínűség körén kívül fekszik, váratlan és meghökkentő és kihívó, egyszerre rontás és a rontás fölött érzett káröröm. Egy pillanatra látható, és máris eltűnt; az ember utána nyúl, de elpárolgott; vizsgálni kezdi, de már nem az. A látható tulajdonság hivatkozik arra, ami nem látható, de ami belülről tartja; de a hivatkozás megtévesztő, mert belül nem az van, és a hivatkozás félrevezet. Mindez a démon. Egyszerre van és nincs. Nem irracionális, hanem fals. Egyszerre személyesen és személytelenül. Az értelem következetessége törékenyebb, mint a rögeszméé, az érzelem heve erőtlenebb, mint az indulaté, a tevékenység ereje kisebb, mint a hajszáé. A korrupt létben az ember egészen addig a démon játékszere, amíg meg nem fordul. Ezért a korrupt létben az élet és a sors és a közösség, az együttélés, a szerelem, a házasság, a barátság, a művészet, a gondolkozás, az értelem és a történet át van itatva démoni erőkkel; a valóság minden pontján démoni gócok bontják ki hatalmukat.

      Szép Napot!

      Törlés
    7. https://www.youtube.com/watch?v=wJbPS92sa5k&feature=youtu.be&t=210

      Szép Napot!

      Törlés
    8. CORPUS HERMETICUM:

      Én, az értelem, ott vagyok mindenkivel, aki istenfélő, jó, tiszta és könyörületes, és azoknál, akik tisztelik Istent. Jelenlétem segíti őket, mert rögtön megértenek mindent. Kiengesztelik az Atyát szeretetükkel, hálát adnak neki, illő módon himnuszt zengve hozzá. Mielőtt testüket átadják a halálnak, megutálják érzékeiket, mert ismerik azok hatását. Jobban mondva, én, az Értelem, nem hagyom, hogy testük rájuk törő hatásai legyőzzék őket. Mert kapuvédőként kizárom a rossz és gonosz dolgok hatását, és elűzöm képzelgéseik. Az ostobáktól, rosszaktól, gonoszaktól, irigyektől, kapzsiktól, gyilkosoktól és istentelenektől viszont tartózkodom, átadván helyem egy bosszúálló daimónnak, aki perzselő tűz lángjával kínozza az ilyen embereket, és még több igazságtalanságra készteti őket, hogy azután még nagyobb büntetés sújtson le rájuk. Az ilyen ember nem hagy fel kielégítetlen vágyaival, árnyékokkal viaskodik szüntelenül. Ez azonban fájdalmat okoz neki, és egyre hevesebben gyötri a kínszenvedés.

      Az istentelenség a legnagyobb bűn, amit ember az istenekkel szemben elkövethet. Mert az istenek feladata az, hogy jót tegyenek, az embereké pedig, hogy tiszteljék az isteneket, a daimónoké pedig az, hogy segítsék az isteneket.

      Minden daimónnak hatalma van a földi történések és a földi csapások fölött. Mindenféle bajt okoznak a városoknak, népeknek, és külön-külön minden egyes embernek is. Saját céljuk szerint formálják át lelkünket és felzaklatják azt. Szívünk mélyére is elérnek.

      Amikor megszületünk, és lélekben részesülünk, azok a daimónok, amelyek segítettek születésünk pillanatában (amelyek maguk is a csillagok rendjének fennhatósága alatt állnak) hatalmat nyernek fölöttünk. A testen keresztül elmerülnek a lélek két részében és saját erejükhöz mérten zaklatják azt. De a lélek értelmes része ellenáll a daimónok uralmának, hiszen képes befogadni Istent.

      Az olyan ember felett, akinek értelmében a Nap által felragyog a fény (kevesen vannak ilyenek), a daimónok ereje hatástalan. Mert mindenki (még a daimónok és az istenek is) tehetetlen az Isten egyetlen sugarával szemben.

      Ellenben a többi ember lelkét és testét űzik és hajtják a daimónok, mert az ilyen emberek szeretik, és keresik a daimónok felettük kifejtett hatalmát. De az ilyen szeretet félrevezető és félrevezetett. Az egész földi birodalmat úgy kormányozzák, hogy a mi testünket használják eszközül. Ezt a kormányzást Hermész Sorsnak nevezi.

      Szép Napot!

      Törlés
    9. ZEND AVESZTA:

      Jót tenni és rosszat cselekedni, nem más,
      mint hallgatni a jónak vagy rossznak a szavára.
      De a jóra törekvő a jót fogja szolgálni
      és e jósága lesz igaz-való-élte.

      Mindenhol küzdelem van,
      el, az egek és földek messzi határáig.
      Jaj nektek, ha e küzdelemben
      ingatagok vagytok!
      A gonoszság az nagy-nagy hatalom,
      s ha magához ragad,
      rontó viharában elvész számotokra
      minden tanítás
      és a szenvedés terhe nehezül reátok.

      A szellem- és anyag-világ két külön országa
      Te benned szépen össze, egybefolynak.
      Benne járunk, élünk s mi magunktól mégis
      hozzá nem adhatunk, csak egy parányit sem.

      Óh, oly nehéz dolog az,
      amikor ezen az anyag világon
      céljához akar eljutni az ember,
      hogy sokszor kiáltok magamban:
      a temérdek tanok
      és sok hamisságok közt igazság-e a maradandó jó,
      s nem amazokkal kell tartanom inkább?
      Oh Istenem, szólj hozzám ezen bizonytalanságban!
      Ne hagyjál el engem!

      Embereknek még a legbölcsebbje sem tudja,
      hol és hogy merre igazodjon.
      Ki-ki módja szerint, leéli életét,
      de a véget ember nem, azt csak a jó Isten tudja.

      NE hagyd, óh Uram, hogy valaha is
      fáradtak lehessünk
      beszédben, tettben, s jó gondolkodásban!
      Az örökkévalónak és igazságosnak
      szent, tiszta lehelete
      hat s munkál ezekben
      s valónk megsejti benne
      Istennek igaz mivoltát.
      A jósággal telitett szív Isten ajtaján kopogtat
      és az az ember, ki az igazságot
      hű szívvel szolgálja, immár a küszöbre lépett.
      Zengő hanggá lesz az az égi zengzetekben!

      De választásodnál, mondom,
      vigyázz, nagyon vigyázz, —
      mert óh, ha választanod kell is,
      mit tudsz te még Róla, a te Istenedről,
      aki magasságosabb
      és mélyebb mindeneknél.
      Igen, Ő a mindenek adója
      és Ő adja
      lelked valójának gyönyörű világát,
      igazi békéjét a szent-igazságnak
      s szellemednek az ő csendes,
      békés nyugodalmát . . .

      Önzés által vezetve, ti gonosznak szellemei, és hazug prófétáik
      s közöttük különösebben: kétszínű hazugság,
      miattatok sir
      s terheteket nyögi
      mind az egész világ.
      Hatalmatok a hízelgő beszéd s a kellemetes szó,
      melybe az embereket beleringatjátok,
      hogy minden más munkára unottan fáradtak lesznek
      s felednek Istent és kötelességet.

      Embereknek még a legbölcsebbje sem tudja,
      hol és hogy merre igazodjon.
      Kiki módja szerint,
      leéli életét,

      de a véget ember nem,
      azt csak a jó Isten tudja.

      Ki maradhat ugyan menten valamelyes bűntől?
      Még a legszentebb sem.

      Szép Napot!

      Törlés
    10. https://www.youtube.com/watch?v=PstAwl50qxA&feature=youtu.be&t=228

      Szép Napot!

      Törlés
    11. "Atyám! ha lehetséges, múljék el tőlem e pohár; mindazáltal ne úgy legyen a mint én akarom, hanem a mint Te."

      https://www.youtube.com/watch?v=i9q2sVzkCbg&feature=youtu.be&t=21

      Szép Napot!

      Törlés
  8. https://www.youtube.com/playlist?list=PL2Vn_L0aSh9otieTtm5XxMoigxEVP5Reh

    VálaszTörlés
  9. Feleségem akarsz lenni. S hogy az lehess, meg kell tenned az utat odáig, ahol hitsorsosaim laknak. Ezt rendeli a törvény. Át kell térned az én vallásomra.
    - Készen vagyok rá.
    Nem vagy rá készen. Az én templomom nem átjáróház egymással találkozni vágyó szerelmesek számára. Az én eklézsiám nem azilum más vallás elítéltjeinek, kik oda bíráik elől menekülnek. Az én templomom tornyán a gömb nem azt hirdeti, hogy „Jertek ide! Itt szabadabb az erkölcs, könnyebb az élet, itt nem kell keresztet viselni.” Neked előbb meg kell szeretned azt az Istent, akit én követek.
    - S hogyan ismerem meg őt?
    - Azokból az emberekből, akik az Ő hívei. Nem az igékből, nem a szent könyvekből, hanem a tettekből: az emberek életéből. Majd ha megtudod, hogy mit tesznek azok, akik nem halasztják az Istennel és emberekkel való kibékülést a másvilágra, hanem cselekszik azt itt ezen a földön, akik elkezdik a szentek országát építeni már itt a nap alatt, akik megmutatják, hogyan kell embernek az embert eltűrni, igazságosnak lenni, bántalmakat megbocsátani, dolgozni föld fölött és föld alatt, hűségért hűséggel fizetni, szenvedőkkel jót tenni, mívelni a lelket a tudás által; s mindezekért nem zúgolódni, hanem örülni az életnek és mindannak, ami benne van; örülni a munkának, a hűségnek, a megbocsátásnak, a jóltevésnek, a tanulásnak, s mindezekért áldani azt az egy Istent, aki mindezt nem csapásul mérte reánk az eredendő bűnért, hanem saját lelkét lehelte belénk , hogy legyünk „boldog emberek” abban, amiben ő „boldog Isten”! Akkor szeretni fogod az én atyámfiait; akkor szeretni fogod azt az egy Istent, aki a béke Istene; akkor nem fog neked fájni az én csókom.
    - Szólj, mind ilyenek a te atyádfiai, mint te vagy?
    - Mind jobbak ők nálamnál egytül egyig.
    - Akkor már szeretem őket.
    És többé egyiküknek sem fájt a másik csókja.

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
  10. Belső várkastély (részletek):

    4. lakás:
    https://youtu.be/Gy1Ij66THXc?list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=122

    6. lakás:
    https://www.youtube.com/watch?v=-QlCaLE24Hw&feature=youtu.be&list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=492

    https://www.youtube.com/watch?v=MuWX0qeLhM8&feature=youtu.be&list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=242

    https://www.youtube.com/watch?v=MuWX0qeLhM8&feature=youtu.be&list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=600

    7. lakás:
    https://www.youtube.com/watch?v=KbPR7swjqI0&feature=youtu.be&list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=641

    https://www.youtube.com/watch?v=AaM4Enhl8Rg&feature=youtu.be&list=PLo-zQR3h5fD1OiL-catEAKdz5l9Me2g0G&t=706

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
  11. Kerionról tud valaki valamit?
    Ma különösen jól esne tőle egy lélekemelő írás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óhajod parancs. Igaz, nem Kerion tollából, de talán ez is megteszi - lásd a legújabb bejegyzést.

      Törlés
  12. Eckhart mester

    31. prédikáció (részlet)
    „Egy jó asszony háza lépcsőit megvizsgálta és kenyerét nem tétlenkedve ette”
    Ez a ház a lélek, a ház lépcsőit összekötő lépcsők a lelki erők. Egy régen élt mester azt mondja, hogy a lélek az egy és a kettő között létesült. Az egy maga az öröklét, amely mindig önmaga marad és mindig egyforma. A kettő azonban az idő, amely a mulandóság és a változékonyság. Azt akarja ezzel mondani a mester, hogy a lélek a legmagasabb rendű lelki erőkkel az öröklétet, azaz Istent érinti meg. Az alsóbbrendű lelki erőkkel pedig az idővel érintkezik, a változásnak alávetett, a testi dolgokhoz vonzódik, és így veszít nemességéből. Ha a lélek az angyalokhoz hasonlóan Istent egészen megismerné, sohasem kerülne testbe. Ha Istent a világ nélkül megismerhetné, sohasem teremtetett volna világ az ő kedvéért. A világ a lélek kedvéért, a célból teremtetett, hogy a lélek szemei megedződjenek és megerősödjenek, ahhoz, hogy az isteni fényt elviselhessék. Ahogy a nap fénye sem sugárzik a földre anélkül, hogy levegő ne venné körül, és a fény más dolgokra ne hullana – hiszen e nélkül az emberi szem ki sem bírná -, éppúgy az isteni fény is túlságosan erősen világít ahhoz, hogy a lélek szeme kibírja. Anélkül, hogy az anyag és a hasonlóságok révén meg ne erősödjék, és ne vezessék az isteni fényhez, hogy hozzászokjon.
    A legmagasabb rendű lelki erőkkel a lélek Istent érinti meg; ezáltal formálódik Isten képére. Isten önmaga mintájára formálódik, és csak önmagáról van képe, és senki másról. Az Ő képe az, hogy önmagát áthatóan, keresztül-kasul megismeri, és semmi más csak fény. Ha a lélek Istent igaz megismeréssel eléri, akkor a lélek e képben Istenhez hasonló. Ha egy pecsétnyomót zöld vagy piros viaszba nyomunk létrejön egy kép. Ha azonban a pecsétnyomót teljesen átnyomjuk a viaszon, annyira, hogy nem marad viasz, amit nem formálna át a pecsétnyomó, akkor a viasz különbség nélkül egy a pecsétnyomóval. Éppígy egyesül a lélek teljesen Istennel a képben és a hasonlóságban, ha a lélek igaz megismeréssel érinti őt meg.

    30. prédikáció (részlet)
    „Munkálkodj minden dologban”, ez végül azt jelenti: Ahol különféle dolgokra alapozva, és máshol pedig a tiszta Egy-ben állva találod magad, és azon munkálkodj fáradozva, ami annyit tesz: azon fáradozz minden dologban, hogy szolgálatodat betöltsd. Ez pedig annyit jelent, hogy emeld föl a fejedet! Ennek kettős értelme van Az első az: Tegyél le mindent, ami a tiéd, és add át magad Istennek, és akkor Isten a tiéd lesz. Úgy, ahogy Ő önmagáé, és akkor Istened lesz, úgy ahogy Ő önmaga számára Isten és nem kevésbé. Ami az enyém azt nem kapom senkitől. Ha azonban mástól van valamim, az nem az enyém; inkább azé, akitől származik. A második értelme annak, hogy „Emeld fel a fejedet” az, hogy Istenre irányítsd a munkádat. Van sok ember, aki nem tudja ezt elfogadni, és ez nem is nagyon lep meg, mert ahhoz, hogy valaki ezt megértse, szigorúan a földi dolgoktól elkülönülten és azok fölé emelkedve kell élnie.

    29. prédikáció (részlet)
    A mesterek azt mondják, hogy az akarat olyan szabad, hogy senki sem kényszerítheti azt, csak Isten egyedül. Isten (azonban) nem kényszeríti az akaratot, hanem úgy helyezi bele a szabadságba, hogy az nem akar semmi mást, mint ami maga Isten, és ami a szabadság maga. Ugyanígy a szellem sem képes mást akarni, mint amit Isten akar; ez azonban nem kényszer, hanem őseredeti szabadsága.

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jav.: Ez a ház a lélek, a ház helyiségeit összekötő lépcsők a lelki erők.

      (Ebben a hozzászólásban az idéző, a fordító és a mester is problémás...)

      Szép Napot!

      Törlés
  13. Na, akkor ismét a sötét oldalról egy adag cukiság:
    http://magiatraditionalis.blog.hu/2018/04/25/a_felelem_metafizikaja

    Sosem értettem, hogy a másokat önmagukból kioktatók (ha Ő-szinte/ék lennének) miért nem önmagukkal kezdik az öngyilkolászást, ha már ennyire zavarja őket a teremtett jelenségvilág.
    Ja, hogy csak fecsegnek, mert nem ÉLik, hanem hiszik azt, amiről rendre kioktatják a nagyérdeműt (pedig ezt még a fajtesók is spekulatív filozofálgatásként fiókozzák.)...

    https://www.youtube.com/watch?v=ul7K3E2SlM8&feature=youtu.be&t=1167

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez most szép:

      http://magiatraditionalis.blog.hu/2018/06/02/vallomasok_326#more14019042

      Deva Goswami (A tudat szubjektív evolúciója):
      A "Tanult tudatlanság" az az, amikor tanulással megértjük saját korlátainkat, amikor valaki felfogja, hogy "véges vagyok és a tudásom is véges, a tudás nem tehet őszinte keresővé a Végtelen irányába." Jobb lemondani a Végtelen javára és hagyni Őt, hadd dolgozzon bennünk, saját érdekünkben. Alázat és meghódolás a Végtelen előtt, ez a tudás legmagasabb foka. A tanult tudatlanság azt jelenti, megértjük és felfogjuk, hogy nem vagyunk képesek megismerni a Végtelent. Ha felfedi magát nekünk, akkor megismerhetjük Őt - máskülönben nem.

      Szép Napot!

      Törlés
    2. Azt a "Végtelent" végig kellene tapasztalni valakinek ..vagy valakiknek?
      ---

      Törlés
    3. Számít?
      (Kinek mit jelent a végtelen, mit a tapasztalás és a mit a valaki vagy valakik. Majd így tovább és tovább... Kíváncsiság/Spekuláció, majd GOND(olat)ok...
      (Lehet-e logikailag vége annak, aminek nincs vége, és számít-e bármit is a logika?))

      Szép Napot!

      Törlés
    4. Akkor az igazi: " a mesterség hasonlít a teljes tudatlansághoz"... értelmezés kérdése... és ebből annyi-de annyi van, hogy csak na. Egyébként ha nem számítana, akkor nem számítana 'semmi' sem.
      ---

      Törlés
    5. Akkor további kellemes spekulálást!

      és

      Szép Napot!

      Törlés
  14. Balla Ede Zsolt
    Szent Földünk rajza

    A szent szó részint az elkülönítettség, részint a tökéletesség fogalomkörébe tartozó személyek, dolgok és fogalmak jelölésére használatos kifejezés. A szentség a hétköznapin túlmutató, emelkedett szint, Teremtés-közeli minőség. A szent szó töve a szín, melynek alapjelentése az egyenesség (színről-színre, felszín) és a tisztaság (színtiszta igazság). A szín szorosan kötődik a fényhez és a látáshoz (szem). A keleti kultúrkör a szent fogalmát megvilágosodásként jelzi, mely az álomból való felébredés és a tisztánlátás állapota.

    A szent földrajz (szakrális földrajz) bolygónk szellemiség és lelkiség szintű bemutatásával foglalkozik, spirituális világ fizikai világunkra való rávetülésének rajzát adja. Finomanyagi (szupramateriális) és energetikai léte miatt minőségekkel foglalkozik. A szent földrajz a „láthatatlan világ” energiarendszereit és működését vizsgálja a téridőben, a szellemi szintről (Teremtőtől) érkező életerő eloszlását az anyagi világba és vissza. A szakrális földrajz hasonlatos az ezoterikus iskolák energiamezőkről (auráról, csakrákról, energiavezetékekről, meridiánokról vagy akupunkturális pontokról) szóló tanításaihoz. A világegyetemet élő mindenségként kezeli, és az élő mindenségben a Földet élőlénynek tekinti. Miként a természetben élő népek vallanak róla.

    A szent földrajz számára ugyancsak fontos fogalom a közép (központ, középpont), mely téren és időn kívüli szent tér. Abszolút differenciálatlan, osztatlan teljesség. A közép a Teremtés megkezdéséhez szükséges „abszolút nulla” pont. Lehetséges helye minden olyan áttörési pont, ahol a profán szférán kívülről érkező jelenésre, isteni kinyilatkozásra kerül sor. A középpontban található a Világtengely, aminek elsődleges szerepe éppen az, hogy köldökzsinórként biztosítsa a szakrális, tehát a rendezett, a biztos és annak vetülete közti kontinuitást – ha ez megszakad, az katasztrófát okoz.

    A szent földrajz középhez való igazodást jelent.

    A szent földrajz a helyek szentségével foglalkozik. Minden szent hely valamilyen szintű központként létezik, ahonnan és ahova erővonalak és energetikai pályák rendszere szállítja az éltető erőt. A szent helyek egyfajta „szellemi atomerőművek”, ahol erővel töltekezhetünk, és ahonnan erővel tölthetjük fel a világot. Az történik a világban, ami a szent helyeken történik, és az történik a szent helyeken, ami a világban történik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szent helyek

      A szent helyek kitüntetett, különleges terek. Minden szent hely ég és föld találkozási pontja. Maga a közép, ahonnan szétárad és kisugárzik az isteni szféra, a teremtés. Erős hely, ahol emelkedett energiaszint van jelen. A szent helyeket könnyű felismerni, mert minden élőre tisztító, erősítő és pozitív hatással vannak. Gyakran megfigyelhetjük a növényzet és állatvilág arculatának megváltozását, ritkaságok megjelenését; általánosan jellemző vonásuk az életteliség.

      A szent helyeken egyszerűen az ember csak létezik, van. Jelen van. Megszűnik a múlt és a jövő, elmarad a létkerék (szamszara) összes gondja-baja. Gyakori jelenség az időérzék teljes elvesztése, az időtlenség illetve a hétköznapi, történeti idősík helyett az üdvtörténeti idő megélése. Ezek mellett a szent helyek sajátos rezgései, és az erő miatt bizsereg a lábszár és a tenyér, valamint kellemes melegséget, nyugalmat érezhetünk.

      A szent helyek két típusa ismert: az egyik esetben ember által megszentelt helyekről, a másik esetben Teremtés által megszentelt helyekről beszélünk, azonban tiszta formában ritkán találkozunk velük. A legtöbb szent hely Teremtés és ember által megszentelt terület.

      Az ember által megszentelt helyek bárhol lehetnek. Általában azonban ezek kevés kivétellel egybe esnek a teremtés által megszentelt helyekkel.

      A Teremtés által megszentelt helyek nem akárhol vannak. Ebbe a csoportba az erővonalak kereszteződései, az energiapályák találkozási pontjai, valamint a forma vagy az altalaj kincse által megjelölt akupunktúrás pontok tartoznak.

      Ezek a csomópontok, központok és kisugárzó pontok a természet templomai, az élőkre elsősorban nem méretük, hanem erejük és minőségük által hatnak.

      Szép Napot!

      Törlés
  15. napjaink spiritual-izmusa:
    https://www.youtube.com/watch?v=nK9Rk_6iYQc&feature=youtu.be&t=999

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
  16. GOND-olat:
    https://www.youtube.com/watch?v=0869driMAmc&feature=youtu.be&t=43

    Szép Napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem GOND-ol...
      https://www.youtube.com/watch?v=_voKb_WjUvU&feature=youtu.be&list=PL860WDIGCkKRs6_n6sw7kOlJtp_UHjEpE&t=07

      Szép Napot!

      Törlés
    2. BÖLCS _ BÖLCS-Ő

      "Bizony, mondom néktek, ha meg nem tértek, és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek, nem mentek be a mennyek országába."

      Az 1-ügyű:
      https://www.youtube.com/watch?v=55W2RTTwNH0&feature=youtu.be&t=5500

      És a világba belealvó testvérek:
      https://www.youtube.com/watch?v=NkpZSw6e6TI

      Szép Napot!

      Törlés
    3. Nem GOND-ol...

      https://www.youtube.com/watch?v=3EjPjSc1NVk&feature=youtu.be&t=44

      Szép Napot!

      Törlés
    4. A SÖTÉT árnyék és a GOND-olat-ok:

      http://jobbmintatv.hu/online/Dexter/2_evad/3_resz/

      Szép Napot!

      Törlés
    5. megGONDolás másként:

      https://www.youtube.com/watch?v=AWSHNJqCLxA&feature=youtu.be&t=504

      Szép Napot!

      Törlés
    6. Köszi, jó volt ezt meghallgatni!

      Törlés
    7. Labirintus - meta-forma/fóra - majd tévesen GONDolatként definiált, előásott tudÁS:

      https://youtu.be/Xka8jpMXYiw?t=1049

      Szép Napot!

      Törlés
    8. Ne GONDolkozz... (51:45-től):

      https://videa.hu/videok/film-animacio/fedezd-fel-forrestert-drama-WaZ8O0ZOG0kTDXAL

      Szép Napot!

      Törlés
    9. Napjaink "szellemi" budija, ahol keveredik a szar a májjal (hiszen a "tanár" úr úgyis megítélésre vágyik):
      https://youtu.be/iqiY8f-a274?t=718

      "spiritualitás= önnön belső folyamataira reflektál", de hogy ez azzal legyen egyenlő, hogy "GONDolkozik és megítél"?!?! Ez az erősen ószövetségi felfogás/levezetés a valódi spiritualitás teljes hiányát mutatja... A GONDolatok szintje az elme, és az elméhez kapcsolódó EGO szintje. Ez az a szint, ahol/ahogy az emberiség elszidósodva, démonkái által kínozva, korunkban a saját világát/virágát működteti!

      Egy Dobogókőn kapott idézet:
      "Tudtad, hogy ameddig az ember hálás, nem képes ítélkezni?"

      Szép Napot!

      Törlés
    10. Ezek szerint László András egyéb publikációi, netán könyvei már nem találták meg, kedves SZN. Mert akkor kétlem hogy ilyen buta megnyilvánulásokkal tudná illetni a szóban forgót. De látom a theurgikus mágia blog írásait is figyeli... hasonló hatékonysággal.
      Mélyebb megértéshez, de legalább a kontárkodás meghaladásához javaslom: http://www.tradicio.org/bibliographia.pdf

      Törlés
    11. SZN hajlamos ítélkezni,anélkül,hogy hálát érezne,hogy ítélkezhet.

      Törlés
    12. Meg kell különböztetni az ítéletet a kritikától. Meg kell különböztetni azt, ha egy embert, és azt ha egy áramlatot, eszmét, irányzatot ítélek meg, avagy kritizálok.
      Másik pedig, ha nekimegyek egy embernek, jelen esetben egy olyannak, aki mögött ott áll egy komplett rendszer, amit képvisel, akkor azzal voltaképpen egy egész konglomerátumot támadok. Ezt illik felmérni, az akció előtt alaposabban megismerni, máskülönben egészen komolytalan lesz a végkimenetel.

      Törlés
    13. szerintem, László András általában nettó baromságokról beszél, ettől függetlenül van használható is a könyveiben...
      olyan Hamvas Béla karakternek tartom, aki többet táplálkozik más kultúrából, ahelyett hogy a sajátját megismerné

      Törlés
    14. :)
      Kevés megmondó ember van, akit a mindenhonnan máshonnan merítés helyett a saját talpa alatti talaj mélysége érdekelné jobban. Pedig nekünk aztán tényleg nem kell messzire menni a spiritualitásért...

      Törlés
    15. Tehát abban érzitek a fenyegetést, hogy behozták a keleti metafizikát (Hamvas, László vonal). Ezt valahol megértem, de milyen szinten is hozták be? Úgy gondolom magas és autentikus szinten, a perenniálisról szólnak. Ha nem volna, mi maradna e téren a palettán? Az olcsó mainstream, összehámbált guruk, testüket, de tudatukat már nem tekergető jóga irányzatokat követők...

      Törlés
    16. Kedves H.M.

      Elég jól ismerem a thradíCION szektához köthető irodalmat, a szekta rajongó táborához is már jó párszor volt "szerencsém", és a szekta nagyságáról is van némi fogalmam.
      Az irányzat sok esélyt kapott tőlem, de minden alkalommal csúnyán elhasalt, és nem csak elhasalt, hanem az idők során összességében meglehetősen károsnak ítéltetett! (A szekta híveinek jelleme/viselkedése a legjobb lenyomata a szekta irányultáságnak és hasznosságának!)
      A valódi butaság ott kezdődik, mikor valaki butáz, de a butaság okát nem képes megindokolni, majd ott folytatódik, mikor nem képes felmérni egy felesleges hozzászólás előtt, egy blog olvasottságát, a hozzászólás súlyát, okát, okozatát, vagyis kimenetelét. Nekem az is erős, ha a hozzászóló nem veszi a fáradságot az előzmények elolvasásához... Buta ember az, aki nem érti, hogy a megítélés egyben karmikus szelep is (viszont, ha a megítélés nem képvisel magasabb rendű igazságot a megítélő igazságánál, akkor az vissza6ó karma lesz), és mivel a buta ember nem sok mindent ért, ovisként nekiáll még a szekta nagyságáról is értekezni...
      Nem is értem, hogy miért nyafogás tárgya a megítélés, mikor a "mester" erre vágyik, és nem csak erre vágyik, hanem lényegileg mást sem csinál a világgal, mint megítéli azt, így a szektás hívők is rendre felfuvalkodott Hübriszként öntik a kivagyi - lenézően megítélő mocskot a világra... (Fejétől bűzlik a Hal!)
      Szóval bölcsebb lett volna csöndben maradni, mert így a szellem ki lett engedve a palackból, és ameddig Mazsola nem vet gátat az eseményeknek, apránként be lesz mutatva újra thradíCION szekta minden mocska és tévedése, növelve ezzel az oldal alacsony látogatottságát.
      (Mivel itt jórészt kapott dolgok jelennek/jelentek meg, ennek bekövetkeztét azért előre lehetett sejteni. (Pedig már tervezgettem a csendes, visszahúzódó létet, de hát ember tervez…))
      Igen, tudjuk, hogy a szekta vezetői és hívei Hamvashoz hasonlóan szeretik az import árut.

      Bevezetésként lazuljunk!
      A szolipszizmus (elég, ha a gazdag szót kicseréljük Istenre): :)
      https://www.youtube.com/watch?v=31VuhW9F-84

      És a hagyomány/thradíCION:
      https://www.youtube.com/watch?v=tDbW0bW7gU8

      Szép Napot!

      Törlés
    17. Sallangoktól, mérgektől, sértődésektől mentesen szedjük pontokba mi az, ami kifogásolt, mert kíváncsi vagyok és elgondolkodnék rajta.
      1. ítélkezés
      2. szolipzizmus (?)
      3. nőről való gondolkodásmód (korábbi hozzászólásból rémlik)
      4.

      Törlés
  17. sziasztok :)

    https://www.youtube.com/watch?v=4sk0uDbM5lc
    https://www.youtube.com/watch?v=Q04ILDXe3QE
    https://www.youtube.com/watch?v=9XUnzZuhdnw

    VálaszTörlés