Az emberek jelentős része mára kiábrándult a tudományból. Elegük lett az
egymásnak homlokegyenest ellenkezőt állító szakértőkből, a tudomány kreálta,
élelmiszerként, gyógyszerként, kozmetikumként ránk zúduló mérgekből, a szőnyeg
alá söpört problémákból, a hazudozásból. Egyre többünkben merül fel a kérdés:
van-e jövője a tudománynak? A mindenkori hatalmat elvtelenül kiszolgáló,
jelenleg kifejezetten életellenes erőként működő elitklubok helyett létre
jöhet-e az emberiség valós céljait segítő, az életet és csak az életet szolgáló
társadalmi mozgalom: az új tudomány? Melyek a szabályai, mik a korlátai, milyen
erkölcsökre épülhet a jövő tudománya? Lehet-e egyszerű, mindenki által érthető?
Képes-e választ adni az emberiség valódi kérdéseire? Segít-e az előttünk álló
nehéz idők túlélésében? Ezekre a kérdésekre keressük együtt a
választ, és aki keres - talál!
„Mert nem az árt neked, amit nem tudsz, hanem amit rosszul tudsz!”
Miért építünk sokmilliárdos szennyvíztisztítókat, amikor a pár deszkából összetákolt budi környezetkímélőbb?
Miért gátaljuk el, öljük meg a folyóinkat, amikor az ezzel okozott kár sokszorosa a remélt haszonnak?
Miért tömjük tele magunkat gyógyszerként törzskönyvezett mérgekkel, amikor látványosan romlik tőle az egészségünk?
Miért születnek gyermekeink távol otthonaiktól, mesterséges szüléssel, amikor az anyák és csecsemőik is belebetegszenek?
Miért betegítjük meg gyermekeinket védőoltásokkal, amikor rég bebizonyosodott káros és maradandó hatásuk?
Miért kell betegen és boldogtalanul élni a „civilizált” világokban, amikor a természeti népek harmóniában és egészségben élnek?
Miért építünk sokmilliárdos szennyvíztisztítókat, amikor a pár deszkából összetákolt budi környezetkímélőbb?
Miért gátaljuk el, öljük meg a folyóinkat, amikor az ezzel okozott kár sokszorosa a remélt haszonnak?
Miért tömjük tele magunkat gyógyszerként törzskönyvezett mérgekkel, amikor látványosan romlik tőle az egészségünk?
Miért születnek gyermekeink távol otthonaiktól, mesterséges szüléssel, amikor az anyák és csecsemőik is belebetegszenek?
Miért betegítjük meg gyermekeinket védőoltásokkal, amikor rég bebizonyosodott káros és maradandó hatásuk?
Miért kell betegen és boldogtalanul élni a „civilizált” világokban, amikor a természeti népek harmóniában és egészségben élnek?
Egy lehetséges válasz: szenvedéseik forrása a
hibás tudásokban keresendő!
Busmanok a tűz
körül. Archív felvétel. Mára valószínűleg alkoholisták,
drogosok, prostituáltak... Elérte őket a „civilizáció”.
drogosok, prostituáltak... Elérte őket a „civilizáció”.
Vegyük a természeti népeket. Az antropológusok szerint pl. a Kalahári-sivatagban
(a Föld talán leglehetetlenebb élőhelyén) élő busmanok napi 1,5-2 órát
„dolgoznak”, azaz ennyi idő szükséges számukra az életfeltételeik biztosítására.
Valamit nagyon rosszul tudunk, ha sokkal jobb természeti feltételek mellett napi
10-12 órát kell dolgozzunk… Mit csinálnak busmanjaink a maradék időben? Ahogy a
legendás „Istenek a fejükre estek” című filmben is láthattuk, beszélgetnek,
viccelődnek, zenélnek és táncolnak, vagyis - velünk ellentétben - élnek!
Pontosabban: éltek, ugyanis a botswanai kormány a kilencvenes években
szülőföldjükről barakkokba telepítette e vidám emberkéket, azzal az indokkal,
hogy „nem lehet a busmanokat kizárni a civilizációból és a fejlődésből”.
Természetesen a döntésről senki nem kérdezte meg ezeket a hihetetlen ősi
gyökerekkel rendelkező embereket, akiknek nagy része egyszerűen belehalt a
kényszerű átültetésbe. Viszont van egy jó hír: a helyüket elfoglaló
gyémántbányák – hála a gazdasági válságnak – remekül prosperálnak! A
természeti népek tudása sokezer éves kipróbált tudás. Nem ötletszerű, pár ember
által demokratikusan elfogadott elméletekre épül, hanem tapasztalatokra, a
természetben élő, vele együttműködő sok-sok generáció élettapasztalatára. A
természetben a hibás tudás azonnal lelepleződik. Ott nincs helye az
elméleteknek, ott csak egyszer lehet mérges gombát enni…A hibás tudások
kialakulásában kulcsszerepet játszanak a mítoszok. Mint senki által meg nem
kérdőjelezett és kérdőjelezhető vallási tételek szövik át mindennapjainkat.
Használjuk őket, hivatkozunk rájuk, és soha nem gondolkodunk el
igazságtartalmukon.
A fejlődés mítosza
„Az emberiség fejlődik. Egyre több eszközt készít, egyre nagyobb a tudása,
egyre tovább él…” Biztos? Nem lehet, hogy az elmúlt korok embere azért nem
készített eszközöket, mert nem volt szüksége rájuk? Nem lehet, hogy több és
mélyebb ismerete volt a Teremtésről, mint nekünk, ezért mindent megkapott a
természettől? Nem lehet, hogy azért kell tovább élnünk, hogy hosszabb időnk
legyen élettapasztalatunk gyűjtésére, mert nem élünk?
Fejlődés, vagy visszafejlődés? Egyre több ember teszi fel ezt a
kérdést…
Ne hamarkodjuk el válaszainkat! Őseink tapasztalata alapján az
álom az egyik legjobb tudásszerzési mód, úgyhogy aludjunk rá egyet…
A
tudomány mítosza
A tudomány tévedhetetlenségébe vetett hitem egyetemista koromban ingott meg
először. Laborgyakorlaton egy radioaktív forrást kellett kimérnem.
Tisztességesen végigmértem, de a gyakorlatvezető tanár szerint rossz eredmény
jött ki. Még egyszer végigmértem, de ismét ugyanazt kaptam. Harmadszorra
megkértem a professzorasszonyt: mérjük ki együtt. Együtt is a „hibás” eredményt
kaptuk. Az eltérést kutatva kiderült, hogy az általunk mért sugárforrást öt
évvel azelőtt kicserélték, és a diákok minimum öt évfolyamon keresztül egymás
füzetéből másolták az előző sugárforrás adatait…
Látszólag csak egy bosszantó
malőr, de mára a tudomány nagy része sajnos így működik. Hivatkozunk a
hivatkozás hivatkozásának a hivatkozására, és senki nem veszi a fáradtságot az
eredeti forrás ellenőrzésére! Súlyosbítja a helyzetet a tudomány hierarchikus
felépítése: minél több hivatkozás történik a forrásra, minél több tudományos
fokozattal rendelkezik az „adatközlő”, annál kevésbé ildomos az ellenőrző
kutatás. Így került a szőnyeg alá a Contergan, a DDT, a génmódosított élőlények
utóélete, a védőoltások hatása… Így múlik a tudományos világ dicsősége.
A tudomány látszólag csupa érdekes kérdésre ad választ: milyen pályaenergiák
tartoznak a hidrogén atom elektronjához, milyen szexuális szokásai vannak a
királypingvineknek, milyen kráterek találhatók a Hold túloldalán… De ad-e
választ a valóban fontos kérdésekre: miért vagyok a Földön? Miért azok a
társaink az életben, akik? Hogy kerüljem el a pofonokat az életemben? Mi a célja
az életnek a Földön? Hogy éljük túl önnön özönvizünket?
Az oktatás
mítosza
Megfigyeltek már játszadozó állatkölyköket? Ugye milyen gondtalanok, aranyosak?
Pedig az életük múlik az így megszerzett és begyakorolt tudáson. Valaha a
gyermekek is így tanultak a felnőttek mellett játszva, őket utánozva, boldogan.
Az életből tanulva elsődleges tudást szereztek, aktívan, teljes lényükkel (test,
lélek, szellem) tanultak. A mai padban-ülős iskolarendszer életidegen és
életellenes. A gyermeket természetes környezetéből és életritmusából kizökkentve
könyvekből, és egyéb másodlagos forrásokból adja az ismereteket. A tanuló
passzívan, külső szemlélőként ismeri meg az őt körülölelő világot. A gyermek még
Isten tenyerén él, így ösztönösen érzi, hogy az elveszett gyermekkora helyett
kapott tudás nagy része élete szempontjából lényegtelen, csak a televíziós
kvízműsorok során visszaböföghető tudás. Kötelezővé azt kell tenni, amit
magától ösztönösen elkerül az ember. Nem véletlen, hogy Magyarországon dicstelen
uralkodónk, Mária Terézia vezette be a kötelező oktatást, szellemi önvédelmünk
teljes megtörése céljából. Ennek következményeként tagadtuk meg múltunkat,
„loptuk össze” nyelvünket, ennek következménye Trianon, de ennek következménye
hazánk jelenlegi gyarmati sorsa is. Most akarják bevezetni 3 éves kortól a
kötelező oktatást…
"A Gyermek nem arra vágyik, hogy ismereteket szerezzen
az életről, hanem hogy élje azt…" (Hintalan László)
az életről, hanem hogy élje azt…" (Hintalan László)
Érdemes megnézni az oktatási rendszer kimenetét is: fiataljaink legproduktívabb éveiket padban görnyedve töltik. Mire két-három diploma megszerzése után testileg, lelkileg, szellemileg is kiégve kikerülnek az „életbe”, semmijük sincs. Tudásuk jelentős része addigra elavul, se házuk, se gyermekük, se munkahelyük – hála „túlképzésüknek”. Talán őket is meg kellene kérdezni előtte, mint a busmanokat…
Az egészségügy mítosza
Az emberiséget romboló legtöbb hibás tudás az egészségügyben halmozódott fel. Mivel ez a rendszer a betegek száma után kapja a támogatást, elemi érdeke a betegségek létrehozása és fenntartása. Nagyszüleink még csak meghalni mentek a kórházba, mi meg lassan odaköltözünk. Az ember természetes állapota az egészség, de ma a gyógyszergyártás a legnagyobb üzlet a világban, 2009-ben összforgalomban megelőzte az eddig vezető hadiipart. Ezért kell tele cekkerekkel hazahordanunk halálunkat a patikából… Az orvostudomány az embert, mint bonyolult gépezetet szemléli, amelyben időnként alkatrészeket kell cserélni, mert elkopik, időnként életfolyamatokba kell belepiszkálni, mert elállítódik. Az autószerelő egy alátétet nem hagy ki a javítás során mert tudja, hogy okkal van ott, hiánya később bajt okozhat. Kórházainkban egész szerveket dobnak ki… Isten nem barkácsol! Az ember – mint minden élő rendszer – tökéletes öngyógyító és önreprodukáló képességgel rendelkezik. Ha mégis elkezdi lebontani magát azt jelzi, hogy valahol megsérült a külvilággal a harmónia, már nem teljes az Egész-ség. Az ember az Egész része. Az Egész táplálja, védi, tanítja – amíg ellátja feladatát. Ha már nincs szükség rá – lebontja. Részét és részesedését - vagyis feladatát - az Egészben mindenki maga szabja meg, ahogy az útjára emlékeztető pofonok mértékét is maga állítja be. A betegség a legjobb barátunk, mert sosem pofozkodik ok nélkül! Ha ezeket a jelzéseket megpróbáljuk megszüntetni olyan, mintha autónkon az olajnyomás jelző lámpát leragasztanánk egy ragtapasszal: besül a motor! Nézzünk egy-két példát a ragtapaszokra. Ma már 40-50 évesek állnak sorba csípőprotézisért. Az egészségügy szerint „elkoptak az ízületei”. Őseink 90 évig kapáltak - protézis nélkül. Az élő rendszerek nem tudnak elkopni, de a nem használt részeket a természet lebontja. A kevés mozgás miatt az ízületek beszűkülnek, arra figyelmeztetve, hogy ők mozgásra készültek. A megoldás a feladat visszaadása, a mozgás/mozgatás lenne…
A legtöbb életünket romboló hibás tudás az egészségügyben keresendő
A másik nagy sláger a vérnyomás beállítás. A szervezet a vér nyomását öngyógyító
folyamatként, védekezésből emeli meg, hogy – az általában az élelmiszeripar
szervetlen vegyületeitől elsalakosodott - vért eljuttassa a szervekhez. A
vérnyomás csökkentés hatására lelassult vér a hordalékokat kirakja az érfalakra,
tehát újabb gyógyszert kapunk: valamilyen koleszterin csökkentőt. Ez felhígítja
a vért, tehát jöhet az újabb gyógyszer: a vízhajtó… Végállomás idő előtt a
temető, de a gyógyszeripar jól jár. Betegségeink arra figyelmeztetnek, hogy
szervezetünkbe (testünkbe, lelkünkbe, szellemünkbe) valami nem oda illő került.
Ha méreg kerül belénk, hányással vagy hasmenéssel, ha kórokozó lázzal és
izzadással, ha lelki pofon sírással, könnyekkel próbálunk tőle megszabadulni. Az
egészségügy ezeket a folyamatokat „csillapítja”, befelé fordítja, ezért húzódik
el a gyógyulás, ezért keletkeznek általában nagyobb bajok. Minden gyógyító
hagyomány, így népi gyógyászatunk is azon alapul, hogy a nem oda illő dolgokat
minél előbb kivezesse a szervezetből.
A „nem tehetek semmit” mítosza
Lehet, hogy olybá tűnik, de nem a
tudósokkal, pedagógusokkal, orvosokkal van bajom. Az ember Isten képmására,
tökéletesnek születik. Földre száll, hogy közösségét emelje, gyógyítsa, tanítsa…
Majd szülei, környezete, iskolái segítségével elkezdi gyűjteni a hibás tudást.
Előbb-utóbb persze rájön, hogy képtelen a választott feladatot ellátni, de a
rendszer apró zavarainak, vagy saját hiányosságainak tudja be. Cinikussá válik,
vagy eluralkodik rajta a „nem tehetek semmit” mítosza. Egyszer egy barátom azt
mondta: „A világ baja nem az, hogy valamit rosszul csinálunk, a baj az, hogy
rosszat csinálunk. Ha a rosszat akarjuk jobban csinálni, az eredmény csak
nagyobb rossz lesz.” Vagyis egyre több tudás – a semmiről, egyre több gyógyszer
– haldoklásunk fenntartásához, életfogytig tartó tanulás – az élet helyett. A
mindenkori hatalom sajnos a „rosszat jobban csinálni” folyamatában érdekelt,
hiszen a hibás tudásnak köszönheti létrejöttét, és a tudás állandó
manipulálásának köszönheti fennmaradását. Ezért nem számíthatunk rá! Az egyénen
múlik minden, a megoldás a világ bajaira az egyéni döntésekben keresendő. Az
egyénnek szabad akarata van, de a szabad akarat a döntés felelősségével jár! A
busmanoktól a hajléktalanokig sok utat megtapasztaltunk, kitapogattuk
lehetőségeinket, most választásra kényszerülünk. Szerencsénkre Agócs József
professzor idézete folytatódik: „Ha végre jót csinálunk (akár rosszul is), az
eredmény csak jó lehet!” „Jól csak a szívével lát az ember.” A valódi tudás
megszerzéséhez ösztöneinkre kell hallgassunk, melyek az élet forrására hangolt
finom műszerek. A Teremtés az életből fakad, az életet szolgálja, az élet a
célja. Minden, ami életellenes, pusztulásra van ítélve benne. Bármikor
megújíthatjuk tudásunkat (és vele életünket), ha ösztöneinkre hallgatva
megváltoztatjuk az élethez való viszonyunkat. Amíg nem érezzük a helyes
válaszokat, addig is nemesednünk kell. Meg kell tanulnunk NEM-et mondani olyan
egyéni és közösségi utakra, melyek életellenesek, melyeknek végén csak fájdalmat
és boldogtalanságot tapasztaltunk. „Mert most még tükör által homályosan látunk,
akkor pedig színről-színre; most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig
úgy ismerek majd, amint én is megismertettem.” (1Kor 13,12)
Kelt
Gombán, az Úr 2011. évében, Földanya havában
Géczy
Gábor
fizikus,
tanár
MAG
közösség
Halász és a menedzser (tanmese)
VálaszTörlésA halász épp hazatért a csónakján, amikor találkozott egy piackutató szakemberrel, aki épp arrafelé dologozott. A piackutató megkérdezte a halásztól, hogy miért jött haza olyan korán.
A halász erre azt felelte, hogy tovább is maradhatott volna, de elég halat fogott ahhoz, hogy gondoskodjon a családjáról.
- ...és egyébként mivel tölti a szabadidejét? - kérdezte a szakember.
- ...például játszom a gyerekeimmel. Amikor nagy a forróság, lepihenünk. Este együtt vacsorázunk. Öszejövünk a barátainkkal, és zenélünk egy kicsit - felelte a halász.
A piackutató közbevágott: - Nézze, nekem egyetemi diplomám van, és tanultam ezekről a dolgokról. Segíteni akarok magának. Hosszabb ideig kellene halásznia! Akkor több pénzt keresne, hamarosan egy nagyobb csónakot tudna vásárolni, és nem kellene hozzá sok idő, máris szert tudna tenni egy több csónakból álló vonóhálos flottára.
- És azután? - kérdezte a halász.
- Azután ahelyett, hogy viszonteladókon keresztül árulná a halait, közvetlenül a konzervgyárnak tudná eladni, amit fogott, vagy beindítana egy saját halfeldolgózó üzemet. Akkor el tudna innen menni, Párizsba, New York-ba, és onnan irányítaná a vállalkozást. Még azt is fontólóra vehetné, hogy bevezesse a tőzsdére az üzletét, és akkor már milliókat kereshetne.
- Mennyi idő alatt tudnám ezt elérni? - érdeklődött a halász.
- Úgy 15-20 év alatt - válaszolta a piackutató.
- És azután?
- Akkor kezdene érdekessé válni az élet! - magyarázta a szakember - nyugdíjba vonulhatna. Otthagyná a városi rohanó életformát, és egy távoleső kis kedves faluba költözhetne.
- És azután mi lenne? - kérdezte a halász.
- Akkor volna ideje halászgatni, játszani az unokáival, a nagy forróság idején lepihenni, együtt vacsorázni a barátaival, zenélgetni egy kicsit...
Szép Napot!
Elet, tapasztalas.
VálaszTörlés1. Mi ertelme az eletnek? 2. Egyaltalan van ertelme?
1. A tapasztalas. 2. Maga a tapasztalas.
Tisztelem, becsulom a busmanokat, akik a sivatagban a cikkben emlitett modon elik az eletuket.
Az Egy Teremto cellal, a megtapasztalasert hozta letre az elet nevu illuziot.
A tapasztalat defininition: azon tettek, erzelmek, gondolatok es szavak osszessege, amely altal eredmeny produkalodik.
Az entitas letezhet az illuzioban, elfogadva annak minden erzuletet (harmony), vagy az illuziot alakitva on-vilagot hoz letre az illuzio hatarait vizsgalva, amelynek kovetkezteben, es vele egyutt, az on-tokeletlensegebol fakadoan tapasztalasokra tesz szert, ergo: fejlodik (az Egy teremtohoz vezeto uton tesz meg lepeseket).
Miert kellene a hibakat tarsadalmunkban kijavitani? Amennyiben minden "tokeletes", ugy visszajutottunk az Egy Teremtohoz, ergo: a tapasztalas megszunik letezni, es az alap-koncepcio reprodukcioja kovetkezik be: az Egy Teremto az on-tapasztalas miatt teremt.
Egyes psichologusok altal: az emberi leny, kenyszer helyzetben levetkozi a sajat korlatait, ezaltal onmagava valik.
A boldogsagra torekves, alapveto jog. Amennyiben, mint entitas a boldogsagra torekszel, tudataban vagy, hogy egyes tapasztalasokat meg kell ismerned ahhoz, hogy tudd, a celodat elerted. -boldog leszel (alapvetoen boldog vagy, de, hogy ezt megtudd, tapasztalnod kell)
Koszonom!
John
Kedves John!
VálaszTörlésAzt kérdezed, hogy "Mi ertelme az eletnek?"
Mifelénk azt mondják, hogy ha a kérdés jól van feltéve, akkor a egyúttal benne van a válasz is. Nos, a Te kérdésed is egy jól fogalmazott kérdés volt, így a válasz is benne van.
Az ÉLET értelme a MI. ... :)))
Ö.T.